1,506 בני אדם אובחנו אתמול בקורונה - 2.5% מכלל הבדיקות

לקראת סגר שלישי? משרד הבריאות עדכן כי מתוך 61,537 בדיקות, יותר מ-1,500 יצאו חיוביות. 314 חולים מאושפזים במצב קשה. ממונה הקורונה: השנה צריך לעשות את החג עם המשפחה הגרעינית

זמן צפייה: 00:56

לקראת סגר שלישי? משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי אתמול אובחנו בקורונה 1,506 בני אדם, המהווים 2.5% מ-61,537 הבדיקות שבוצעו. מניין המתים עלה ל-2,901, מספר החולים קשה עומד על 314, מתוכם 97 מונשמים. 343,665 נדבקו בקורונה בישראל מאז פרוץ המגפה.

ממונה הקורונה נחמן אש התייחס מוקדם יותר לעלייה בנתוני התחלואה. "אנחנו נמצאים לקראת החגים, והשנה צריך לחגוג אחרת", אמר. "השנה צריך להצטמצם בקרב המשפחה הגרעינית ולא לעשות חגיגות גדולות".

אמש סיפר לחדשות 13 המנהל הרפואי של "מודרנה", ד"ר טל זקס, על מצב פיתוח החיסונים, ובישר: "קיבלנו תוצאות שמעידות על יעילות מאוד גבוהה - אלה הנתונים שכולנו קיווינו להם, והנתונים שעל בסיסם אנו מקווים שנראה את תחילת הסוף של הקורונה".

עוד בחדשות 13:

ישראל חתמה על הסכם להגדלת מספר מנות החיסון שיגיעו ממודרנה

פרויקטור הקורונה: "ההחלטה לפתוח את הקניונים – פוליטית"

החיסון של מודרנה, כידוע, יוענק בשתי מנות. "בחיסון אחד מתחילים לעורר את מערכת החיסון, אבל החיסון השני הוא שנותן רמות גבוהות של נוגדנים וצפי לפעילות לאורך חודשים", הסביר זקס. "פרסמנו אתמול נתונים חדשים, שמראים שלפחות שלושה חודשים אחרי החיסון השני - עדיין יש רמות גבווהנת של נוגדנים בדם".

חיסון קורונה של ''מודרנה''
מי יקבל עדיפות? חיסון קורונה של ''מודרנה'' | צילום: רויטרס

זקס התייחס לחששות שעולים ברקע החיסון החדש, והסביר: "עשינו את כל השלבים של הניסוי, עשינו מחקרים מאוד רחבים, הבטיחות נראית די ברורה. אין שום סיבה לצפות לתופעות לוואי שלא ראינו".

בהתייחס ללוחות הזמנים הצפויים, אמר: "ייקחו עוד מספר חודשים עד שנעלה לקצב ייצור מקסימלי שבו נוכל לספק מענה לכולם. בשלב הראשון מדובר עדיין בכמויות מעטות".

אתמול התייחס מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בתוכנית "העולם הבוקר", לאפשרות של החמרת ההגבלות. "הנטייה שלנו היא להחמיר את ההגבלות, התחלואה כרגע היא פי שלושה ממה שהיה באמצע נובמבר", אמר.

לוי התייחס גם למתווה הקניונים החדש שצפוי להתחיל בשבוע הבא. "אנחנו לא עושים דברים ברגע האחרון", אמר, "שינינו את פיילוט הקניונים לאחר המראות שראינו ביום שישי שעבר, ולאור התחלואה אנחנו נדון בזה ובשווקים היום, ונקבל את ההחלטה".

מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי
''הנטיה היא להחמיר את ההגבלות''. מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי | צילום: חדשות 13

שלשום התקיימה ישיבת קבינט המומחים בראשות הפרויקטור, פרופ' נחמן אש. המשתתפים הסכימו שיש לאפשר את פתיחת כיתות ז-ט, ומנגד לא להמשיך את המשך פיילוט הקניונים בשלב הזה, בשל הטענה כי בתי הספר פועלים לפי הרמזור, ואילו בקניונים יש ערבוב של אוכלוסיות מרובות מה שעלול להביא להדבקה. "פתיחת הקניונים הייתה החלטה פוליטית", אמר אש.