פרויקטור הקורונה: "ההחלטה לפתוח את הקניונים - פוליטית"

פרופ' אש וקבינט המומחים הסכימו כי למרות העליה בתחלואה יש לאפשר את המשך פתיחת כיתות ז-ט. בראשון יתכנס גם קבינט הקורונה לדון באפשרות להחמרת ההגבלות. יותר מ-1,400 נדבקים ביממה החולפת

זמן צפייה: 01:23

נמשכת מגמת העליה בתחלואה: במשרד הבריאות עדכנו הבוקר (שישי) כי 1,434 נדבקים חדשים בקורונה אותרו במהלך היממה האחרונה, כאשר מספר הבדיקות החיוביות עומד על 2.3%. מספר החולים הקשים בישראל ממשיך לעלות ועומד על 287. עד כה בישראל מתו מהנגיף 2,891 בני אדם.

לאור המשך העליה בתחלואה, קבינט הקורונה צפוי להתכנס בשבוע הבא על מנת לדון באפשרות להטלת הגבלות. "הנטייה שלנו היא להחמיר את ההגבלות", אמר הבוקר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בתוכנית "העולם הבוקר", "התחלואה כרגע היא פי שלושה ממה שהיה באמצע נובמבר".

לוי התייחס גם למתווה הקניונים החדש שצפוי להתחיל בשבוע הבא. "אנחנו לא עושים דברים ברגע האחרון", אמר, "שינינו את פיילוט הקניונים לאחר המראות שראינו ביום שישי שעבר, ולאור התחלואה אנחנו נדון בזה ובשווקים היום, ונקבל את ההחלטה".

מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי
''הנטיה היא להחמיר את ההגבלות''. מנכ''ל משרד הבריאות חזי לוי | צילום: חדשות 13

אתמול התקיימה ישיבת קבינט המומחים בראשות הפרויקטור, פרופ' נחמן אש. המשתתפים הסכימו שיש לאפשר את פתיחת כיתות ז-ט, ומנגד לא להמשיך את המשך פיילוט הקניונים בשלב הזה, בשל הטענה כי בתי הספר פועלים לפי הרמזור, ואילו בקניונים יש ערבוב של אוכלוסיות מרובות מה שעלול להביא להדבקה. "פתיחת הקניונים הייתה החלטה פוליטית", אמר אש.

בינתיים נערכים בישראל להגעת החיסונים. אתמול דווח בחדשות 13 כי ישראל דנה בימים האחרונים בשאלה אם להעניק אישור באופן מיידי לחיסון של פייזר - עוד לפני שיתקבל האישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). זאת, בדומה למהלך שנקטו בבריטניה.

לישראל יש את הסמכות להחליט לאשר את השימוש, אך עם זאת, הנטייה כעת היא להמתין לאישור ה-FDA - שעל פי ההערכות צפוי להתקבל בתוך שבוע. בינתיים, משרד הבריאות עדכן את קופות החולים שכבר במשלוח של החודש הקרוב צפויות להגיע מנות חיסון שיספיקו לשני מיליון בני אדם - כאמור, כבר בחודש הבא.