ישראל שוקלת: לאשר מיידית את החיסון של פייזר - עוד לפני ארה"ב

פרסום ראשון: נבדקת האפשרות לאשר את השימוש בחיסון ולהקדים את ה-FDA האמריקני - שלפי ההערכות צפוי להעניק את האישור בתוך שבוע. במשרד הבריאות הנחו: להיערך לחסן 2 מיליון אנשים בחודש הבא

זמן צפייה: 03:50

ישראל דנה בימים האחרונים בשאלה אם להעניק אישור באופן מיידי לחיסון של פייזר - עוד לפני שיתקבל האישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). כך פורסם לראשונה הערב (חמישי) בחדשות 13. זאת, בדומה למהלך שנקטו בבריטניה.

לישראל יש את הסמכות להחליט לאשר את השימוש, אך עם זאת, הנטייה כעת היא להמתין לאישור ה-FDA - שעל פי ההערכות צפוי להתקבל בתוך שבוע. בינתיים, משרד הבריאות עדכן את קופות החולים שכבר במשלוח של החודש הקרוב צפויות להגיע מנות חיסון שיספיקו לשני מיליון בני אדם - כאמור, כבר בחודש הבא.

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

בתוך כך, בצל העלייה בנתוני התחלואה, במשרד הבריאות מגבשים שורה של הגבלות חדשות שיוצגו בפני קבינט הקורונה שיתכנס ביום ראשון. במשרד הבריאות נוטים להמליץ על סגירת כל הקניונים בכל רחבי הארץ, על רקע מה שנתפס ככישלון הפיילוט.

כך או כך, המצב הקיים שבו פתוחים 15 קניונים בלבד לא יוכל להימשך מבחינה משפטית - מדובר בחוסר שוויון, ומלכתחילה המתווה נועד לתקופה מוגבלת. משרד האוצר, מנגד, ידרוש יחד עם הקניונים לפתוח את כלל מרכזי הקניות ברחבי המדינה.

קניון איילון
קניון איילון עמוס לאחר פתיחתו במסגרת פיילוט הקניונים | צילום: תמיר ברלקו

במקביל, השמיים עלולים להיסגר, מפני שבמשרד הבריאות שוקלים לחייב ישראלים שחוזרים מארבע מדינות אדומות להיכנס לבידוד כפוי במלונית. המדינות הן טורקיה, יוון, קפריסין ובולגריה.