ישראל חתמה על הסכם להגדלת מספר מנות החיסון שיגיעו ממודרנה

ראש הממשלה ושר הבריאות הודיעו כי סיכמו עם החברה האמריקנית להכפיל פי שלושה את הכמות - מ-2 מיליון ל-6 מיליון מנות חיסונים, שיספיקו ל-3 מיליון אזרחים. נתניהו: "זה נותן לנו תקווה"

זמן צפייה: 00:35

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין הודיעו היום (שישי) כי חתמו על הסכם עם חברת "מודרנה", לפיו היא תכפיל פי שלושה את כמות החיסונים שתספק לישראל בשנה הבאה. כך, במקום 2 מיליון החיסונים עליהם סיכמו בעבר, החברה תשלח לכאן 6 מיליון מנות, שיספיקו ל-3 מיליון אזרחים.

נתניהו בירך על המהלך, ומסר: "זה נותן לנו תקווה. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, אבל עד אז אנחנו צריכים לשמור על הכללים". "זו בשורה נהדרת לאזרחי ישראל ולכלכלת ישראל", הוסיף אדלשטיין, "לא יהיה אזרח שירצה להתחסן ולא תהיה לנו אפשרות לספק לו את החיסון. צוותים מקצועיים התחילו בעבודה מאומצת על אופן החלוקה".

כזכור, חברת מודרנה הודיעה לפני כשבועיים כי החיסון שהיא פיתחה לקורונה נמצא יעיל בכ-94.1%, על פי תוצאות ראשוניות. ביום שני, החברה כבר הגישה בקשה למנהלת התרופות והמזון האמריקני ולאיחוד האירופי לאישור חירום עבור החיסון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"המנכ"ל רוצה עסקה": פורסמו ההתכתבויות בין ההאקרים לשירביט

פרויקטור הקורונה: "ההחלטה לפתוח את הקניונים – פוליטית"

גנץ לפלסטינים: ״המזה"ת משתנה, האינטרס שלכם לשוב למשא ומתן"

חיסון קורונה של ''מודרנה''
מי יקבל עדיפות? חיסון קורונה של ''מודרנה'' | צילום: רויטרס

אמש דווח לראשונה בחדשות 13 כי ישראל דנה בימים האחרונים בשאלה אם להעניק אישור באופן מיידי לחיסון של פייזר - עוד לפני שיתקבל האישור ממנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), זאת בדומה למהלך שנקטו בבריטניה.

לישראל יש את הסמכות להחליט לאשר את השימוש, אך עם זאת, הנטייה כעת היא להמתין לאישור ה-FDA - שעל פי ההערכות צפוי להתקבל בתוך שבוע. בינתיים, משרד הבריאות עדכן את קופות החולים שכבר במשלוח של החודש הקרוב צפויות להגיע מנות חיסון שיספיקו לשני מיליון בני אדם - כאמור, כבר בחודש הבא.