זינוק במספר המתים באיראן; צרפת תגביל את התחבורה הציבורית

113 בני אדם מתו באיראן ביממה האחרונה, יותר מאלף נדבקו • שרי הכלכלה של האיחוד האירופי ידונו בשיחת וידאו בהשלכות המגפה על כלכלת היבשת • עלייה דרמטית במניין המתים בספרד • כל העדכונים

זמן צפייה: 02:32

מגפת הקורונה: ברחבי העולם נרשמו היום (ראשון) עליות בכמות הנדבקים וכן במניין המתים כתוצאה מנגיף הקורונה. 156,456 בני אדם בכל העולם נדבקו ו- 5,838 מתו. כך על פי סוכנות הידיעות "רויטרס".

באיראן, ביממה האחרונה נרשמו 1,209 מקרים חדשים של הידבקות, כך מסר משרד הבריאות המקומי בטוויטר. בספרד מניין המתים זינק ל-288 וסך הנדבקים עומד כעת על יותר מ-7,700. בד בבד, שחקן הליגה הספרדית אסקיאל גאראי דיווח בעמוד הטוויטר שלו שאובחן נשא של הווירוס.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

בשל הקורונה: הווקף הורה על סגירת מסגד אל-אקצא וכיפת הסלע

בצל התפשטות הקורונה: פתיחת משפטו של נתניהו נדחתה ל-24 במאי

ישראל לקראת הסגר? דיונים על השלב הבא במאבק בהתפשטות הנגיף

איראן: קברים המוניים עבור מתי הקורונה
איראן: קברים המוניים עבור מתי הקורונה | צילום: חדשות 13

שרי הכלכלה של האיחוד האירופי ידונו מחר בהשפעת המגפה על כלכלות המדינות, על אמצעים למיתון המשבר ואתחול הכלכלות. השרים ייפגשו באמצעות שיחות וידיאו.

ממשלת צ'כיה, קרוב לוודאי, תכריז על הסגר כללי של המדינה, כך דיווחה סוכנות הידיעות CTK.  בתוך כך הודיעה קזחסטן על מצב חירום לאומי. צרפת הודיעה שתצמצם בהדרגה תנועת מטוסים, רכבות ואוטובוסים בין הערים במדינה. זאת, על מנת למנוע התפשטות.

באוסטריה הודיעו על איסור התקהלות של מעל חמישה אנשים, והגבלת חופש התנועה במרחבים הציבוריים. כמו כן, קרא ראש הממשלה האוסטרי לתושבים להתכנס בבתיהם. שר הכלכלה בהולנד התייחס להתפשטות הווירוס ואמר: "נעשה כל מה שבאפשרותנו על מנת להשאיר את שדות התעופה במדינה פתוחים".

אישה עם מסיכה בשדה התעופה באיראן
אישה עם מסיכה בשדה התעופה באיראן | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום דווח כי בירדן נרשמו שישה מקרי הידבקות חדשים, בהם תייר אמריקני שהגיע למדינה דרך מצרים. כמו כן, בקונגו נרשם מקרה ההידבקות הראשון במדינה.

בסוף השבוע התייחס פרופ' דוד פסיג, חוקר עתידים באוניברסיטת בר אילן, להתפשטות הנגיף ואמר כי "אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מעניינת בהיסטוריה, אנחנו כ-8 מיליארד איש וצפופים מאוד על פני הכדור הזה, אוכלים כמויות אדירות של בשר, זה היה רק עניין של זמן עד שמשהו יקפוץ מחיה כלשהי, יעשה מוטציות ויגרום למגפה".

פרופ' דוד פסיג, חוקר עתידים
פרופ' דוד פסיג, חוקר עתידים | צילום: חדשות 13

"כרגע, אנחנו לא נמצאים במצב של ווירוס שכל הזמן עושה מוטציות", ציין פסיג, שבמחקריו הוא חוקר מערכות וסטטיסטיקות על מנת להבין מה יתרחש בעתיד. "לכל הידוע לנו, הווירוס קורונה עשה רק שתי מוטציות, כלומר יש רק שני זנים. אם הוא ימשיך – אז אנחנו נמצאים בתסריט היותר פסימי. התסריט היותר אופטימי, ממה שאנחנו רואים כרגע, זה שבמשך השנה-שנה וחצי הקרובות יהיו כמיליון קורבנות בעולם, כאשר בכל מדינה בממוצע משהו כמו 40-50 אלף איש. גם אנחנו בממוצע הזה. אנחנו מדברים על משהו כמו 50% נדבקים, מתוכם 2-4% קורבנות – זה בין 40-80 אלף איש".