בצל התפשטות הקורונה: פתיחת משפטו של נתניהו נדחתה ל-24 במאי

נוכח ההנחיות החדשות של משרד הבריאות והעברת עבודת בתי המשפט למתכונת חירום, משפטו של ראש הממשלה שהיה אמור להיפתח מחרתיים - נדחה ביותר מחודשיים. התנועה לאיכות השלטון תעתור לבג"ץ

זמן צפייה: 04:41

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: בית המשפט המחוזי בירושלים הודיע הבוקר (ראשון) על דחיית פתיחת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ל-24 במאי, בשל התפשטות נגיף הקורונה.

נוכח ההנחיות החדשות של משרד הבריאות והעברת עבודת בתי המשפט למתכונת חירום, המשפט שהיה אמור להיפתח מחרתיים - נדחה ביותר מחודשיים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

אוחנה הכריז על מצב חירום בביהמ"ש – משפט נתניהו עשוי להידחות

בקשת נתניהו נדחתה: משפטו ייפתח בשבוע הבא כמתוכנן

הפרקליטות הודיעה: מתנגדת לבקשת נתניהו לדחות את פתיחת משפטו

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי תעתור לבג"ץ בשל החלטת השר אוחנה לעכב דיונים בבתי המשפט: "שימוש בתקנות החדשות על מנת לחלץ את נתניהו מהמשפט, היא חמורה ומהווה עליית מדרגה ברמיסת רשויות אכיפת החוק במדינת ישראל".

כאמור, הלילה הכריז שר המשפטים אמיר אוחנה על מצב חירום במערכת המשפט ל-24 שעות. זאת, בשל ההגבלות החדשות שהטיל משרד הבריאות אמש, לאור התפרצות נגיף הקורונה.

עקב העברת בתי המשפט למתכונת חירום, יתקיימו דיונים דחופים בלבד. כאמור, התקנות רק שהחיל שר המשפטים תקפות רק ל-24 שעות, אך צפויות להימשך גם כמה זמן אחר כך. בתקופה זו יתקיימו דיונים רק בענייני מעצר ושחרור בערובה, מעצר מנהלי, עתירות דחופות לבג"ץ, עבירות לפי חיקוקים הנוגעים למצב החירום המיוחד וסעדים זמניים דחופים בעניינים אזרחיים.