חוקר עתידים על הנגיף: התסריט האופטימי - מיליון קורבנות בעולם

פרופ' דוד פסיג, שחוקר מערכות וסטטיסטיקות על מנת לצפות מה יהיה בעתיד, התייחס להתפשטות הקורונה: "אנחנו ניכנס לתקופה ארוכה של בידודים ושל סגר. המלצת הזהב - לעקוב אחר ההנחיות"

זמן צפייה: 03:29

פרופ' דוד פסיג, חוקר עתידים באוניברסיטת בר אילן, התייחס הערב (שישי) להתפשטות הנגיף ואמר כי "אנחנו נמצאים בתקופה מאוד מעניינת בהיסטוריה, אנחנו כ-8 מיליארד איש וצפופים מאוד על פני הכדור הזה, אוכלים כמויות אדירות של בשר, זה היה רק עניין של זמן עד שמשהו יקפוץ מחיה כלשהי, יעשה מוטציות ויגרום למגפה".

"כרגע, אנחנו לא נמצאים במצב של ווירוס שכל הזמן עושה מוטציות", ציין פסיג, שבמחקריו הוא חוקר מערכות וסטטיסטיקות על מנת להבין מה יתרחש בעתיד. "לכל הידוע לנו, הווירוס קורונה עשה רק שתי מוטציות, כלומר יש רק שני זנים. אם הוא ימשיך – אז אנחנו נמצאים בתסריט היותר פסימי. התסריט היותר אופטימי, ממה שאנחנו רואים כרגע, זה שבמשך השנה-שנה וחצי הקרובות יהיו כמיליון קורבנות בעולם, כאשר בכל מדינה בממוצע משהו כמו 40-50 אלף איש. גם אנחנו בממוצע הזה. אנחנו מדברים על משהו כמו 50% נדבקים, מתוכם 2-4% קורבנות – זה בין 40-80 אלף איש".

פרופ' דוד פסיג, חוקר עתידים
פרופ' דוד פסיג, חוקר עתידים | צילום: חדשות 13

פסיג ציין גם כי "אנחנו ניכנס לתקופה ארוכה של בידודים ושל סגר. מה שמצאנו כרגע במחקר זה שהזן היותר אלים של הקורונה הוא שהביא למותם של 70% מהאנשים בסין. הזן שמתפשט כרגע בעולם הוא הפחות אלים, לכן אם אנחנו נסגור ונבודד כמה שיותר אנשים, רק הזן הפחות אלים יתפשט".

"המלצת זהב הכי טובה זה פשוט לעקוב אחר מה שאומרים לנו", הוסיף. "אם לא צריך לצאת - לא לצאת, לעשות הסגר אישי והכי חשוב להתארגן בקהילות, לדאוג אחד לשני וכן הלאה".