"ספינת הקורונה": ישראלי נוסף נדבק בנגיף; 2 מקרי מוות ראשונים

הנגיף הסיני: זוג, תושבי יפן בשנות ה-80 לחייהם, מתו לאחר ששהו על ה"דיימונד פרינסס". הישראלי שאובחן כחולה, יועבר לטיפול בבית חולים במדינה.כל שאר הישראלים קיבלו אישור לרדת לחוף

זמן צפייה: 04:13

הנגיף הסיני: שני נוסעים, תושבי יפן בשנות ה-80 לחייהם, מתו לאחר ששהו על סיפון ספינת "דיימונד פרינסס" שעוגנת לחופי יפן. במקביל, ישראלי נוסף, הרביעי במספר עד כה, אובחן כחולה בנגיף, והוא יועבר להמשך טיפול בבית חולים במדינה.

כל שאר הישראלים שנמצאים על הספינה קיבלו אישור לרדת לחוף. זאת, לאחר עברו בדיקות רפואיות מחמירות, על מנת לשלול הידבקות. שם, מחכה להם צוות שגרירות ישראל מלווה באנשי משרד הבריאות. מי שהוגדר בריא קיבל כעת הודעה להתארגן לקראת יציאה מהספינה לאוטובוס צבאי, שייקח אותם לעבר המטוס. הם יוטסו חזרה לישראל בהמשך היום במטוס שנחת מוקדם יותר במדינה, ויועברו לבידוד בבית החולים שיבא שבתל השומר.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הנגיף הסיני: יפן תבדוק אם הטיפול באיידס – אפקטיבי לקורונה

הנגיף הסיני: 99 חולים חדשים אובחנו על "ספינת הקורונה" ביפן

רובוט רפואי וצוות חיטוי: נערכים להגעת נוסעי "ספינת הקורונה"

נוסעים יורדים מ''ספינת הקורונה'' שעוגנת לחופי יפן
נוסעים יורדים מ''ספינת הקורונה'' שעוגנת לחופי יפן | צילום: רויטרס

ניקול בן דוד, השוהה על הספינה, סיפרה: "בעוד כארבע שעות אנחנו צפויים לצאת לטיסה. אנחנו מוכנים, והנה - מחכים לנו למטה כל שאר המשלחות עד עכשיו". אמה, ברוריה לוי, התרגשה מהירידה מסיפון האונייה ואמרה: "אלה דמעות של שמחה, שאנחנו כבר יותר. כל הזמן ראיתי אנשים עוברים ועכשיו תורנו. העיקר שיש לנו תשובה שלילית".

במקביל, בבית החולים שיבא שבתל השומר משלימים הבוקר את ההיערכויות האחרונות לקראת קליטת 12 הנוסעים הישראלים שיושמו בבידוד מלא, כאמור, ל-14 ימים.

צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה
צוותי מד''א נערכים להגעת חולי הקורונה | צילום: דוברות מד''א

חדרי הבידוד הסטריליים מאובזרים בציוד רפואי שנשלט מרחוק, בהם רובוט רפואי שיאפשר בדיקה ללא נוכחות הרופא, ובטרם כניסתם למתחם יעברו חיטוי יסודי באמבולנסים. אל החדרים הגיעו היום גם משפחות הנוסעים, והביאו מזכרות ואוכל של בית – משפחה אחת אף השאירה על השולחן, לצד התמונה המשפחתית, בקבוק אישי של בירה "קורונה".

הבוקר יתקיים תרגיל בהשתתפות הצוותים הרפואיים, שבו יתרגלו חיטוי מכף רגל ועד ראש – לפי הפרוטוקול. הצוותים הרפואיים ילבשו חליפות מגן המכסות את כל גופם, במטרה למזער את סיכויי ההידבקות.

[brightcove_iframe video_id='news-abroad-part-2002201201' autoplay='0' credit='' desc='' kid='1_ei9dov6x' duration='31'']

ניקול בן דוד, שוהה על אוניית הקורונה
ניקול בן דוד, שוהה על אוניית הקורונה | צילום: חדשות 13

פרופ׳ רן ניר-פז, מומחה במחלות זיהומיות מהמרכז הרפואי הדסה, ישאר ביפן להמשיך וללוות את הישראלים שנמצאו חיוביים לקורונה, מאושפזים בבידוד בשני בתי החולים הצבאיים ביפן. לדבריו, מצבם של השלושה שכבר מאושפזים מוסיף להיות קל.

בתוך כך, נציבות הבריאות הלאומית של סין מסרה כי ביממה האחרונה אותרו 349 מקרים בלבד בסין. מדובר בירידה משמעותית לעומת 1,749 חולים שנרשמו ביום שקדם לו. מניין המתים בסין עומד על 114, וברחבי העולם עומד על 2,118.

בקוריאה הדרומית אובחנו ביממה האחורנה 31 מקרים חדשים בשטחה בעיר טגו. בכך, עלה מניין הנדבקים במדינה ל-82. באיראן דווח על שלושה מקרי הידבקות חדשים בנגיף.