הנגיף הסיני: 99 חולים חדשים אובחנו על "ספינת הקורונה" ביפן

הרשויות המקומיות הודיעו על התפשטות נוספת של הווירוס באונייה שעוגנת מול חופי המדינה • במשטרה נערכים לאפשרות של הגעת הנגיף לישראל - מסיכות וציוד מיגון יחולקו לשוטרים

זמן צפייה: 02:46

הנגיף הסיני: 99 אנשים נוספים על "ספינת הקורונה" שעוגנת מול חופי יפן אובחנו כחולים בנגיף, כך נמסר היום (שני) מהרשויות ביפן. במקביל סין הודיעה שהיא שוקלת לדחות את הקונגרס השנתי, הכנס הפוליטי הגדול ביותר שלה, שאמור להיערך בחודש מארס.

בתוך כך, במשטרה נערכים לאפשרות שהנגיף יגיע לישראל או שתידרש לסייע לגורמי רפואה או למשרד הבריאות באכיפה, והוחלט כי בימים הקרובים יחולקו לשוטרי הסיור בשטח ציוד מסיכות מיגון ייעודי שיימצאו בניידות המשטרה במוכנות לשימוש מיידי בעת הצורך.

לכתבות נוספות בנושא >> 

נגיף הקורונה: 105 מתו ביממה האחרונה בסין; 2,000 נדבקים חדשים

בהלת הקורונה: כך מגיבים הישראלים בתאילנד לדרישה לשהות בבידוד

משרד הבריאות: ישראלית נוספת מ"ספינת הקורונה" אובחנה כחולה

נוסעים תקועים על ספינה בחופי יפן בעקבות התפשטות וירוס הקורונה
נוסעים תקועים על ספינה בחופי יפן בעקבות התפשטות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר הרשויות בסין עדכנו כי 105 אנשים מתו במדינה ביממה האחרונה כתוצאה מנגיף הקורונה, מה שהעלה את מניין המתים במדינה ל-1,770. כמו כן, אובחנו למעלה מ-2,000 נדבקים חדשים מהנגיף.

במקביל, בארץ נחתו הבוקר מספר טיסות מיעדים שונים באסיה, כאשר הנוסעים עליהן לא עודכנו בהנחיות הבידוד החדשות של משרד הבריאות. הנוסעים ששבו ארצה קיבלו למכשיר הנייד הודעה שבה כתוב שנוסעים שנחתו מתאילנד, הונג קונג, יפן, סינגפור ומדינות נוספות באסיה צריכים לגשת לעמדת מד"א רק במידה ויש להם תסמינים, על אף שלפי ההנחיות החדשות עליהם להישאר בבידוד למשך 14 ימים.

תגובת משרד הבריאות: "ההוראה יצאה אתמול, ההודעה צריכה להשתנות - העברנו לחברות הסלולר שיעדכנו נוסח".