משרד הבריאות: ישראלית נוספת מ"ספינת הקורונה" אובחנה כחולה

המשרד אישר לראשונה כי שלושה ישראלים נדבקו בנגיף. אחת הנוסעות: "אנחנו בלחץ". המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, שנמצא ביפן, לחדשות 13: "מניח שמי שיחזור לארץ - ייכנס לבידוד נוסף"

זמן צפייה: 10:56

הנגיף הסיני: לאחר שבוע וחצי של בידוד שנכפה על אלפי בני אדם בספינת התענוגות "דיימונד פרינסס", משרד הבריאות אישר הערב (ראשון) כי נוסעת ישראלית נוספת - השלישית במספר, אובחנה כסובלת מנגיף הקורונה. היא הורדה מהספינה ואושפזה בבית חולים ביפן. שני החולים האחרים, בשנות ה-60 לחייהם, פונו מוקדם יותר היום במצב קל לבית החולים. ניקול בן דוד, אחת הנוסעות על הספינה, אמרה לחדשות 13: "זה הגיע אלינו. אנחנו מאוד-מאוד בלחץ כי ממש רואים כבר את סוף הבידוד - ובום, זה פגע בנו".

עוד הוסיפה בן דוד, ואמרה: "אני לא יודעת למה מחכים בישראל. אולי לכך שלא יהיה את מי להוריד יותר". הישראלים שעל סיפון הספינה עדיין חיים בפחד יום-יומי מפני האפשרות להידבק. ילנה סמואלוב, השוהה במקום, סיפרה: "אני נמצאת בחדר עם חבר שעלה אצלו חום. אנחנו לא יודעים אם זה נגיף קורונה או שהוא התקרר. בדקנו את כל הקומה שלנו אתמול והיום, ואמרו שהתוצאות יגיעו בעוד יומיים-שלושה".

לכתבות נוספת בחדשות 13:

איטליה תפנה את אזרחיה מ"ספינת הקורונה"; מוות ראשון בטאיוואן

חשש בארגון הבריאות העולמי: "כל המדינות צריכות להתכונן לנגיף"

121 מתים נוספים מהנגיף בסין, יותר מ-5,000 נדבקו

ניקול בן דוד, שוהה על אוניית הקורונה
ניקול בן דוד, שוהה על אוניית הקורונה | צילום: חדשות 13

מי שנמצא על הספינה דורש את חילוצם המיידי ארצה, אבל בנוגע לסוגייה הלוגיסטית והבריאותית הזאת ישנם הרבה סימני שאלה. על מנת לעקוב מקרוב אחר המצב ולקבל את ההחלטות, הגיע המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו לטוקיו שביפן. "מטרת הנסיעה היא לוודא שכל הנוסעים על הספינה יוכלו לצאת משם, בהתאם לבטיחות שלהם ושל הסובבים אותם. היפנים מבצעים בדיקות לכל מי שנמצא בספינה. כל מי שהבדיקה שלו תקינה, משחררים אותו".

עוד הוסיף פרופ' גרוטו, ואמר: "אנחנו חושבים שצריך לעשות הערכת מצב כשנוסעי הספינה יגיעו, אך אנחנו מניחים שהם יצטרכו להיכנס לבידוד נוסף". עוד הוסיף ואמר: "אנחנו עושים את כל המאמצים על מנת לצמצם את הסיכוי להבאת המחלה לארץ כמעט לאפס. ברגע שהם לא נושאים את הנגיף, והם לא מפתחים מחלה בדרך, אנחנו יכולים להיות שקטים שהם לא ידביקו אף אחד".

בינתיים בארץ, שוקלים במשרד הבריאות - בצעד חריג ביחס לכל שאר מדינות העולם, לבטל כנסים בין-לאומיים רבי משתתפים בישראל.