בצל הזינוק בתחלואה: עלייה ניכרת בשיעור הצעירים הנדבקים בנגיף

מספר המאומתים ממשיך לעלות, ומהנתונים עולה כי מובילי ההדבקה בגל השני הם צעירים מתחת לגיל 20. אומנם מדובר בחולים עם סיכויי החלמה גבוהים, אך גובר החשש שהם יגרמו להדבקות המוניות

זמן צפייה: 01:37

בד בבד עם מספר המאומתים שממשיך לעלות, גם פלח הגילים שלהם משתנה מהותית: צעירים בני 19 ומטה, שלפני חודשיים היו רק כרבע מסך המאומתים, בשבוע האחרון הם כבר היוו 35% מסך כל הנדבקים בקורונה. נתון זה מופיע על רקע פתיחתה של מערכת החינוך וחזרתם של תלמידים רבים לבתי הספר. את ההשפעה של מהלך זה על רמת התחלואה נוכל לראות רק בשבוע הבא.

עוד עולה מהנתונים כי צעירים בגילי 20 עד 40 הקטינו את הפלח שלהם בעוגת ההדבקות ל-32%, שהם פחות משליש מסך הנדבקים. נתון מעודד נוסף נמדד בקרב הקשישים בני 75 ומעלה - בתחילת המגפה, נתון התחלואה של שלהם עמד על יותר מ-7%, ואילו כעת הם מהווים 3% בלבד מסך נשאי הקורונה בארץ.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

התנהגות בלתי ראויה ועיכוב בקבלת החלטות: התלונות על השופטים

אם לילדה עם תסמונת דאון שהוכתה בבי"ס: "נראית כמו אחרי פיגוע"

נמשכת העלייה במספר הנדבקים: יותר מ-3,500 אובחנו אתמול

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

פרופ' ערן סגל, חבר איגוד רופאי בריאות הציבור, מסכם את נתוני גל ההדבקות הנוכחי: בזמן שהאוכלוסייה המבוגרת נשמרת מפני הנגיף, הנתח של צעירים מאוד גדל בקצב מדאיג - מה שהופך אותם למעשה למובילי המגפה בישראל. על פניו, הנתונים לא מעוררים דאגה רבה לאור העובדה כי לחולה בן 17 יש סיכוי גבוה להחלים מקורונה. אך מצד שני, תלמידים וחיילים פוגשים בכל אנשים רבים במקומות מגוונים, כך שגובר החשש שהם ידביקו רבים אחרים.

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי 3,506 בני אדם אובחנו בקורונה אתמול - מדובר המשך של מגמת העלייה בתחלואה. זאת לאחר שבוצעו 44,454 בדיקות, ו-8.1% מהן עם תוצאה חיובית. 472 מהחולים במצב קשה, ומהם 140 מונשמים. 169 במצב בינוני, ו-930 מאושפזים בבתי החולים. מניין מקרי המוות עומד על 1,048.

כזכור, אתמול נכנסו לבידוד הממונה על המאבק בקורונה רוני גמזו, שר הבריאות יולי אדלשטיין ובכירים נוספים במשרד הבריאות. זאת, לאחר שבאו במגע עם איימן סייף, ראש דסק החברה הערבית ב"מגן ישראל", שהתגלה כחולה מאומת. מסביבתו של גמזו נמסר כי הוא ימשיך לנהל את המאבק בקורונה ממקום בידודו.