אם לילדה עם תסמונת דאון שהוכתה בבי"ס: "נראית כמו אחרי פיגוע"

בפוסט חריף בפייסבוק סיפרה האם שבתה חזרה חבולה מהמוסד החינוכי, לאחר ששהתה לבד בכיתה עם ילדה נוספת והוכתה קשות. "כשראיתי אותה חשכו עיניי". ביה"ס: "המדריכה ננעלה לכמה דקות מחוץ לחדר"

זמן צפייה: 01:32

אם לילדה הלוקה בתסמונת דאון סיפרה אמש (שלישי) על אלימות קשה שספגה הבת במהלך שהותה בבית הספר. בפוסט חריף בפייסבוק צירפה האם תמונות של הילדה חבולה, וכתבה: "זאת הבת שלי, ילדה מהממת עם תסמונת דאון, והיא לא אחרי פיגוע, היא אחרי שחזרה מבית הספר, המקום שהכי אמור להגן עליה ולשמור עליה".

"קיבלתי טלפון מבית הספר, אמרו שהבת שלי קיבלה מכה בפנים עקב מריבה עם ילדה", שחזרה האם. "לאחר מספר דקות התקשר אלי המלווה: 'הבת שלך במצב לא משהו, חבולה ומדממת מהפנים'. כשראיתי אותה חשכו עיניי. הופנינו לטיפול במיון, משם לעבודת הסוציאלית של הבית חולים ולמשטרה. משטרת פתח תקווה הגיבו שיש עומס, ומומלץ לא לפנות כרגע ושאנסה בפעם אחרת. עברנו למשטרת בני ברק, ושם קיבלו אותנו והבינו שמדובר בילדה חסרת ישע".

ילדה עם תסמונת דאון שהוכתה
ילדה עם תסמונת דאון שהוכתה | צילום: פייסבוק

האם תקפה: "אני לא מבינה איך אף גורם מהצהרון לא חשב להרים טלפון, לשאול אם הכול בסדר. לאחר שפניתי למחנכת, שלא ידעה דבר לדבריה, פנתה אליי המנהלת, שמבירור שעלה המורה ננעלה מחוץ לכיתה, ואין לדעת מה היה שם. איך ילדות חינוך מיוחד נשארות לבד בכיתה? למה לא הזמינו טיפול רפואי? למה לא יצרו קשר שאגיע? איך לא יודעים מי שביצע את המעשה? כמה זמן הם שהו לבד? ואיך מחלקת הרווחה שאחראית להפעלת הצהרון עד היום לא יצרה קשר?".

מהנהלת בית הספר נמסר בתגובה: "המקרה המצער מוכר להנהלת בית הספר וטופל בכל המישורים. בבית הספר לומדים תלמידים עם התנהגות מאתגרת והצוות מתמודד יום יום בסיוע צמוד של צוות מקצועי הכולל פסיכולוג ומנתח התנהגות למתן מענים מותאמים".

"מדוח סיכום האירוע שנערך ע"י ההנהלה והועבר לכלל הגורמים הרלוונטיים, מתברר כי מספר בנות שהו יחד עם מדריכה צמודה בכיתה. המדריכה שעמדה בפתח הדלת נדחקה מסיבה שאינה ברורה לאחור ודלת הכיתה ננעלה למספר דקות בודדות. בפרק הזמן הקצר שתי ילדות, תלמידות הכיתה התגוששו ביניהן. מייד כשדלת הכיתה נפרצה, הבחינה המדריכה במתרחש ויצרה קשר מיידית עם אם התלמידה. מאז מקרה האירוע הנהלת בית הספר עומדת בקשר רציף עם המשפחה. ומעבר לכך, מחנכת הכיתה הגיעה אמש לבית התלמידה בכדי לסייע בטיפול בתלמידה. בדוח המסכם נמצא כי בית הספר פעל לפי ההנחיות. הנהלת בית הספר תעשה ככל שעל ידה שאירוע מצער שכזה לא יתרחש שוב והדברים יחודדו בשיחות מיוחדות לתלמידות".