"יש לנו הזדמנות": החלימו מהנגיף - ומתנדבים במחלקות קורונה

במסגרת מיזם ראשון מסוגו בעולם שנתמך על ידי העמותה החרדית "יד אברהם", מחלימי קורונה ייכנסו למחלקות הסגורות כדי לתמוך ולסייע בטיפול במאושפזים במצב בינוני-קשה. "לא מובן מאליו"

זמן צפייה: 03:15

כבר כמה ימים מוישי טאובר, צעיר בן 22 בירושלים שהחלים בעצמו מנגיף הקורונה, עובר בין חדרי החולים והחולות במחלקת קורונה שבבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים, מנסה לעזור, לתת יד או אוזן קשבת ולהפיג את הבדידות. "יש אנשים במצב שקשה להם לקום אפילו מהמיטה, ואני פשוט עומד לידם ומדבר איתם, שומע מה קשה להם", הוא מספר. "זה כבר מאוד עוזר לאנשים, שאחד שומע אותם. האחים והאחיות עמוסים בעבודה, ואין להם את הזמן הזה". טאובר מודע מקרוב לתחושות החולים לאחר שהוא ואשתו החלימו בעצמם מהנגיף.

מדובר במיזם ראשון מסוגו בעולם שבמסגרתו מחלימי קורונה ייכנסו למחלקות הסגורות כדי לתמוך ולסייע בטיפול במאושפזים במצב בינוני עד קשה. פרופ' זאב רוטנשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, סיפר: "כשסוגרים אותם בתוך המחלקה, כשהצוות הוא מינימלי בשביל לא לחשוף אותו, אז הם מרגישים בדידות, הם מרגישים נורא, והנה - קמה לנו קבוצת מתנדבים".

לכתבות נוספות בנושא >> 

רק 35 נדבקים בחד"כ: ההצבעה בוועדת הקורונה על פתיחה נדחתה

"ינשוף" הקורונה: הבדיקה שתאבחן הידבקות בנגיף – תוך שניות

אחרי שזלזל במגפת הקורונה: נשיא ברזיל בולסונארו נדבק בנגיף

מוישי טאובר, מתנדב במחלקת קורונה
מוישי טאובר, מתנדב במחלקת קורונה | צילום: חדשות 13

שוקי רק, ששמע כמו מוישי על היוזמה שנתמכת על ידי העמותה החרדית "יד אברהם", הצטרף מיד עם אשתו שהחלימה גם היא והם צפויים להיכנס למחלקות כבר השבוע. "הבנו שכנראה יש לנו איזו הזדמנות", הוא סיפר. "כנראה שאין הרבה אין הרבה חולים, בטח לא חולים שיש להם את הרצון להתנדב ולתת, עם נוגדנים. בגלל שתרמתי כבר פלזמה, אז אני יודע שיש לי גם נוגדנים".

בחדר הבקרה שבו מפקח צוות בית החולים על המאושפזים במחלקת קורונה עברו היום המתנדבים והמתנדבות תהליך קליטה והדרכה לפני המפגש עם החולים. המתנדבים מתבקשים לחתום על הצהרה שלפיה הם מודעים לסיכונים ופוטרים את בית החולים "הדסה" מאחריות. ד"ר רלי אלון, סמנכ"לית הסיעוד ומקצועות הבריאות בהדסה ציינה: "לא מובן מאליו שיש אישה שתיכנס פנימה ותדריך את האימהות ואת התינוקות ואת כולם. ברגע שאתה מתנדב, אנחנו מחתימים אותך שאתה בעצם יכול להתסכן. לכן אנחנו מוודאים שהם בריאים, שיש להם רמת נוגדנים למחלה. אנחנו כן מנסים למזער נזקים כמה שניתן".