אחרי שזלזל במגפת הקורונה: נשיא ברזיל בולסונארו נדבק בנגיף

בולסונארו, שכזכור התעלם לא פעם מהנחיות הריחוק החברתי, אובחן כחיובי. "הרגשתי לא טוב, ואחרי שהתחלתי טיפול - אני חש בטוב". כזכור, ברזיל היא המדינה השנייה במספר הנדבקים אחרי ארה"ב

זמן צפייה: 01:52

מגפת הקורונה: נשיא ברזיל ז'איר בולסונארו בן ה-65 אובחן היום (שלישי) כחיובי לנגיף הקורונה. בולסונארו הודיע כי נדבק בנגיף בשידור חי בטלוויזיה, וסיפר כי "הבדיקה חזרה עם תוצאה חיובית. הרגשתי לא טוב ביום ראשון, אבל מאז שהתחלתי טיפול - אני חש בטוב". כשפירט על מצבו בשיחה עם כתבים, אמר: "הסתכלו על הפנים שלי - אני בסדר" - והוריד את המסכה.

כזכור, הנשיא זלזל במגפה ולא אחת התעלם מההנחיות לריחוק חברתי - אפילו כאשר ברזיל הפכה למדינה השנייה במספר הנדבקים בקורונה בעולם אחרי ארה"ב, עם יותר מ-65 אלף מתים ו-1.6 מיליון נדבקים. בחודש מארס, כאשר הנגיף החל לגבות את הקורבנות הראשונים בברזיל, התבדח בולסונארו ואמר שאם הוא נגוע - הוא יתרפא במהירות בזכות "הרקע הספורטאי" שלו, לדבריו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התפתחות בפרשת "המימד החמישי": המשטרה סירבה לחקור את התיק

הסיבה לזינוק בחולי הקורונה הקשים: שינוי בהגדרות של בתיה"ח

בגלל מסיבת סיום בהרצליה: 15 תלמידי כיתה ט׳ נדבקו בקורונה

מאז, הוא המשיך להשתתף באירועים חברתיים ופוליטיים, כאשר לרוב עטה מסכה בצורה לא נכונה - או לא עטה אחת כזאת בכלל. רק בסוף השבוע האחרון הוא התארח בביתו של שגריר ארה"ב בברזיל בשל חגיגות יום העצמאות האמריקני. באותה מסיבה נכחו גם כמה חברי ממשלה בכירים, בהם שרי החוץ והביטחון של ברזיל. כולם תועדו ללא מסכות.

בעיתון מקומי דווח כי כבר באותו ערב התלונן הנשיא על עייפות, וביום ראשון החל לחוש ברע. על פי הדיווחים, סבתה של אשתו מישל נדבקה גם היא בנגיף, וביום חמישי אושפזה בבית חולים מקומי.

ז'איר בולסונארו, נשיא ברזיל, עוטה מסכה בתקופת משבר הקורונה | צילום: רויטרס

בינתיים בברזיל, רבים מפנים אצבע מאשימה לעבר בולסונארו וטוענים שהוא האחראי הישיר להתפרצות הנרחבת של הנגיף במדינה. שם, אין שר בריאות קבוע, זאת משום ששניים שאיישו את התפקיד התפטרו כחודש לאחר תחילת העבודה, משום שלא הגיעו להסכמות עם הנשיא בנוגע לדרך הטיפול בקורונה.