למען פיתוח חיסון: הישראלים שנדבקים בקורונה - בכוונה

בזמן שרוב האנשים עוטים מסכות כדי לא לחלות, כמה צעירים בחרו לעשות בדיוק את ההפך - ולהידבק מרצונם החופשי, במסגרת ניסוי מיוחד שהוא חלק ממאמץ חובק עולם לייצר חיסון. "מוכנה לקחת סיכון"

זמן צפייה: 02:44

בזמן שרובנו עוטים מסכות ושומרים על מרחק כדי לא לחלות בקורונה, כמה צעירים וצעירות ישראלים בחרו לעשות בדיוק את ההפך - ולהידבק בכוונה בנגיף, מרצונם החופשי. זה קורה במסגרת ניסוי מיוחד שהוא חלק ממאמץ חובק עולם לפתח חיסון.

פלג גורודיסקי החליט, תלמיד ישיבה בן 26, נרשם לפני כחודשיים כמתנדב לניסוי שבו אנשים בריאים יודבקו בקורונה. החברות שמפתחות חיסונים לנגיף יוכלו לבדוק על הנסיינים את תגובתם לחיסון. "בסופו של יום, אני נדבק בשביל שאנשים אחרים לא יידבקו. כל עוד זה בשביל להביא חיסון לאנשים אחרים, נראה לי שזה כדאי", הסביר פלג.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אדלשטיין: נגביל התקהלויות, מבחנים באוניברסיטאות ייערכו מרחוק

נתניהו וכץ הודיעו: הזכאות לדמי אבטלה תוארך עד אמצע אוגוסט

10 מיליון נדבקו, חצי מיליון מתו: הקורונה ממשיכה להכות בעולם

פלג גורודיסקי
פלג גורודיסקי | צילום: חדשות 13

הקמת מאגר נסיינים של אנשים בריאים והדבקתם בנגיף - שנויה במחלוקת. למרות החששות מהמחלה, קרן פדרסן בת 29 שעלתה לישראל מארצות הברית וסיימה תואר בהנדסת מכונות בטכניון, בחרה גם היא להצטרף לניסוי. "לדבריה, אני מוכנה לקחת על עצמי את הסיכון הזה כדי לקדם סיום תהליך בדיקת חיסון".

בינתיים עוד לא ברור אילו חברות וכמה מהן יעשו ניסוי על בני אדם בריאים כדי למצוא חיסון. פלג וקרן ממתינים לשמוע אם הם יהיו בין אלה שיעזרו לעצור את המגפה. לטענת פלג, "כשמסתכלים על הסטטיסטיקה זה לא נחשב סיכון כל כך משמעותי ביחס לתועלת שזה מביא".