ישראל חתמה על הסכם עם חברת "מודרנה" לאספקת חיסון לקורונה

בתום מו"מ עם חברת התרופות האמריקנית, סוכם כי במידה שתצליח לפתח חיסון יעיל לנגיף - היא תייצא אותו לארץ. זאת, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. מנכ"ל החברה: "אופטימיים לגבי הניסוי"

זמן צפייה: 00:20

לאחר הפרסום בחדשות 13 על מגעים מתקדמים בין ישראל לחברת התרופות האמריקנית "מודרנה", הבוקר (שלישי) נחתם הסכם בין השתיים שקובע שבמידה שהחברה תצליח לפתח חיסון יעיל - הוא יסופק לישראל.

ההסכם נחתם בתום משא ומתן, לאחר שבימים האחרונים הודיעה החברה כי יש לה פרוטוקול שיאפשר את בחינת השלב השלישי והמסכם בפיתוח החיסון - כבר ביולי הקרוב. לעת עתה אין לדעת אם אכן יימצא חיסון ומתי הדבר יקרה, אך, "‏מודרנה" התקדמה הכי מהר עד כה.

מנכ"ל החברה סטפן בנקל אמר שאם הכול ילך כשורה, הנתונים לגבי יעילות החיסון יהיו זמינים בנובמבר. עוד ציין כי הוא אופטימי שאחד או יותר מהחיסונים שהם בוחנים יעבוד, וכי ייתכן שיינתן לחברה אישור חירום לשימוש בחיסון עבור אנשים בסיכון גבוה מאוד, לפני שיופץ לציבור הרחב.

מדינות מעוניינות לחתום על הסכמים כאלה עם החברה, כדי לוודא שלא יישארו מאחור במקרה שיימצאו חיסון: יש בעיה טכנית בייצור מספיק מנות במהירות הרצויה.

לכתבות נוספות בנושא >> 

ישראל במו"מ מתקדם עם "מודרנה" על אפשרות לאספקת חיסון לקורונה

המרוץ בעיצומו: עד כמה אנחנו קרובים לחיסון נגד קורונה?

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

על פי ה"ניו יורק טיימס", לעת עתה יש לפחות 135 חיסונים ברחבי העולם שנמצאים בשלבי פיתוח שונים. בימים כתיקונם, פיתוח חיסון לוקח שנים ארוכות, ונדרש אישורים רבים. אבל אלה כמובן אינם ימים כתיקונם, ותהליכי הפיתוח והמעבר בין השלבים, מהר מתמיד.

אבל למרות הדחיפות לא מדובר כנראה בעניין של שבועות ואפילו לא חודשים ספורים, אלא יותר מכך. השבוע אמר ד"ר אנתוני פאוצ'י, היועץ הבכיר במאבק בקורונה בבית הלבן, כי "בתרחישים האופטימיים ביותר, ואם הכל ילך כשורה, חיסון יהיה מוכן וזמין עד לסוף השנה הנוכחית, או בחודשים הראשונים של 2021".

ד"ר טל זקס, המנהל הרפואי של "מודרנה" שמוביל את המאמצים לפיתוח חיסון, אמר לרשת CNBC האמריקנית כי "החברה נמצאת על מסלול שיביא אותה לייצור של כ-500 מיליון עד מיליארד מנות חיסון בשנה, כבר בתחילת השנה הבאה".