ממכונת ההנשמה – לחתונת בנו: מסע השיקום של חולה הקורונה הקשה

סאלמה אבו פריח נדבק בנגיף אחרי הסגר הראשון, אושפז בסורוקה והיה מורדם ומונשם במשך יותר מחודש. בתום תהליך ממושך חל שיפור במצבו - והוא זכה להשתתף באירוע המרגש. "רוצה לשמוח עכשיו"

זמן צפייה: 10:57

לפני כחודשיים הובא תיעוד מיוחד ממחלקת טיפול נמרץ קורונה שבבית החולים "סורוקה" בבאר שבע, שם נפגש צוות חדשות 13 עם פאתן, שאביה מאושפז במחלקה לאחר שנדבק בנגיף הקורונה בחתונה אחרי הסגר הראשון. אבו-פריח היה מורדם ומונשם יותר מחודש, עד שמצבו השתפר. בתו פאתן מספרת כי "הקושי העיקרי כאן הוא הריחוק, חוסר האונים שאתה לא יכול לגעת באבא שלך, לחבק, ללטף ולהושיט לו יד".

לאחר שחל שיפור במצבו, הועבר אבו-פריח מ"סורוקה" לבית החולים "שיבא" למחלקת שיקום נשימתי, שם משפחתו המשיכה לבקר אותו. "במצב כמו של אבא, שהיה מורדם ומונשם - אף אחד מאיתנו לא ידע לשער מה הנזק שנגרם, איך הגוף שלו יגיב אחרי שהוא יקום מההרדמה", והוסיפה כי "החיים שלנו מלפני ההדבקה ואחרי ההדבקה של אבא הם שונים לחלוטין, זו פגיעה כללית בכל המשפחה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רוחאני על החזרת הסנקציות מצד ארה"ב: "אמריקה ניצבת בפני מפלה"

לאחר מאבק ממושך בסרטן: מירית הררי הלכה לעולמה

משרד הבריאות: 3,406 נדבקים חדשים אובחנו אתמול בקורונה

תמר איש שלום נכנסת למחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע
תמר איש שלום נכנסת למחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע | צילום: חדשות 13

וכעת, לאחר שהשתקם, סאלמה שבעצמו נדבק בחתונה מחתן את בנו מרואן, בנימוק: "אני לא יודע אם עוד רגע אני אהיה איתכם". בתו פתאן אמרה בתגובה: "זה לא סתם משפט שמישהו אומר. זו אמירה מחלחלת, שכל עוד אני איתכם, והמצב מאפשר לי, אני רוצה לשמוח עכשיו'". סלאמה החליט לקיים חתונה קטנה וסמלית בבית החולים, בחוג המשפחה בלבד, ואחריה ארוחה מצומצמת.

סיפורו של סלאמה הוא דוגמה מציאותית לחשש הכבד של הרופאים מזינוק התחלואה הקשה מנגיף הקורונה בישראל - על מנת שסלאמה יחזור לחיים, נדרוש 89 ימי אשפוז, מתוכם חמישה ימים במחלקת אשפוז קורונה, 43 ימים בטיפול נמרץ קורונה ו-41 ימים נוספים בשיקום. אם להכפיל את המקרה של סלאמה במאות, אז הקריסה של בתי החולים לא תאחר לבוא, ואנחנו עלולים להגיע למצב שבו חולי קורונה וגם חולים אחרים בבית החולים, צעירים בהרבה, לא יזכו לקבל את הטיפול הראוי שיציל את חייהם.