שרים בממשלה: מסתמן צמצום במסחר ובמרחק שבו מותר לצאת מהבית

שרים ציינו כי בהצעה שתובא הלילה לממשלה, היציאה מהבית תצומצם ככה"נ למרחק של 100 מטר. גורמים במשרד התחבורה: "נערכים להשבתה מלאה של התחב"צ"

זמן צפייה: 02:20

שרים בממשלה טוענים כי בתום דיון בן שבע שעות שהתקיים היום (שני) בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ובכירים נוספים - לא התקבלו החלטות ברורות בנוגע המשך המאבק בנגיף קורונה. עוד עלה כי ככל הנראה יוחל צמצום נוסף של המסחר, ורק סופרמרקטים, בתי מרקחת, חנויות ממכר מזון וכמה תחומי מסחר נוספים - ישארו פתוחים.

השרים ציינו גם כי נתניהו ביקש מראש המל"ל לנסח עם משרדי הביטחון, הבריאות והאוצר הצעה לתקנות מעודכנות שיובאו היום בלילה לאישור הממשלה במשאל טלפוני, כאשר ככל הנראה יחדדו מה מותר לאזרחים מבחינת פנאי כל מנת שיהיה ניתן לאשר הטלת סנקציות. בין היתר יוגדר מרחק של יציאה מהבית, ככל הנראה עד 100 מטר, ויוגדר פרק הזמן שבו מותר לצאת מהבית. כמו כן, נותר להחליט האם יש הסגר מלא או לא על השטחים, והאם גם הפלסטינים שהסכימו להשאיר בישראל ישובו לשטחי הרשות.

מתוך דיון שקיים ראש הממשלה על הקורונה
מתוך דיון שקיים ראש הממשלה על הקורונה | צילום: חדשות 13

במהלך הישיבה, הציע משרד הבריאות למנוע כניסה כללית לארץ, גם של ישראלים ששוהים כעת בחו"ל. שר הפנים אריה דרעי, שנמצא בבידוד, ביקש ממנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופסור שלמה מור יוסף, להודיע על התנגדותו הנחרצת של דרעי לרעיון. בעקבות התנגדות דרעי הנושא ירד מסדר היום.

גורמים במשרד התחבורה ציינו: "נערכים להשבתה מלאה של התחבורה הציבורית. בודקים את האפשרות להכניס בתוך כמה ימים את שירות "באבל" הפועל כיום בתל אביב גבעתיים רמת גן, לערים נוספות בגוש דן וייתכן שגם במטרופולין חיפה וירושלים - בעיקר כדי לספק מענה לעובדים חיוניים. החלטה סופית על כך תתקבל בהמשך".

לכתבות נוספות בנושא >> 

שרים בממשלה: משרד הבריאות דורש מנתניהו הסגר מלא לשבוע

מיליוני חולים, מחסור בציוד רפואי: דוח המבקר על היערכות למגפה

הדבקת הפג בביה"ח: בגלל סטודנטית שחלתה בקורונה ועבדה בפגייה

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

מוקדם יותר, חלק מהמשתתפים ציינו גם כי משרד הבריאות דרש מנתניהו להטיל על ישראל הסגר מלא למשך שבוע. הגורמים הבכירים מסרו כי האזרחים יסתגרו בבתיהם באופן מוחלט, למעט לצורך הצטיידות במזון ותרופות ויציאה לעבודה לעובדים חיוניים.

בדיון, כאמור, עלתה גם סוגיית אכיפת ההגבלות על ידי המשטרה. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הבהיר שיש צורך בהגדרות ברורות יותר של משרד הבריאות לגבי מה מותר ומה אסור כדי לאפשר אכיפה. ארדן אף הציע לקבוע כי כל עסק ומקום עבודה שיישאר פתוח יחוייב בבדיקות חום של כל לקוח או עובד שנכנס למקום.

כמו כן, ארדן ונציגי המשטרה אמרו בדיון שכדי לאפשר אכיפה הדוקה יותר של הגבלות התנועה יש להכריז על מצב חירום אזרחי, דבר שיכפיף את כל גורמי הפיקוח והאכיפה במדינה למשטרה וייתן כלים להפעלת סנקציות.