הדבקת הפג בביה"ח: בגלל סטודנטית שחלתה בקורונה ועבדה בפגייה

מהתחקיר שבוצע בשערי צדק לאחר שתינוק כבן חודשיים נדבק בנגיף, עלה כי הסטודנטית לא התמגנה במסכה - וגרמה להדבקה. פגים נוספים הוכנסו לבידוד • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:17

מגפת הקורונה: לאחר שאתמול (ראשון) תינוק כבן חודשיים נדבק בנגיף הקורונה בבית החולים שערי צדק שבירושלים, היום פורסם תחקיר המקרה ממנו עלה כי מי שהדביקה את התינוק היא סטודנטית, אשר שהתה בפגייה במשך כשעה ולא התמגנה במסכה כפי שההנחיות מחייבות כעת - אך לא חייבו בעת שעבדה בפגייה. בשל התקרית, פגים נוספים ו-26 מחברי הצוות הרפואי הוכנסו לבידוד.

במכתב שנשלח מטעם בית החולים להורים בפגייה נכתב: "את התינוק העברנו לחדר מיוחד. כמו כן, הכנסנו לבידוד מספר מצומצם של תינוקות". בשערי צדק נאלצו לגייס צוותים אחרים משום שנוצר מחסור חמור בעובדים.

לכתבות נוספות בנושא >> 

מיליוני חולים, מחסור בציוד רפואי: דוח המבקר על היערכות למגפה

שרים בממשלה: משרד הבריאות דורש מנתניהו הסגר מלא לשבוע

הסכמות בין האוצר למורי העל יסודיים: הלימודים מרחוק יימשכו

המכתב שקיבלו הורי הפגייה בשערי צדק
המכתב שקיבלו הורי הפגייה בשערי צדק | צילום: חדשות 13

מבית החולים שערי צדק נמסר בתגובה: "פגיית שערי צדק פועלת כסדרה לאחר שגויסו מספר רופאים שממלאים את מקום הצוותים שבבידוד. העובדת וכל עובדי הפגייה פעלו ופועלים בהתאם להנחיות של משרד הבריאות בכל נושא הטיפול בפגים ומיגון. כדי לוודא שאין עוד תינוקות שנדבקו, נבדקו מספר תינוקות שהיו בקרבת התינוק והבדיקות נמצאו תקינות".

כזכור, אתמול דיווח בית החולים כי עובדת במקום, אשר חלתה בקורונה, הדביקה את התינוק שנולד עם סיבוכים קשים. נכון לשעה זו, מצבו של הפג עדיין מוגדר קשה ונשקפת סכנה לחייו.

בתוך כך, משרד הבריאות הודיע הבוקר כי מניין הנדבקים בישראל עלה ל-1,238, בהם 24 במצב קשה, 34 בינוני ו-1,139 קל. כמו כן, 40 בני אדם החלימו ושוחררו לבתיהם. בין החולים, 464 מהם שוהים בבידוד ביתי, 120 במלון וטרם הוחלט על מסגרת הטיפול עבור 265 בני אדם.