שרים בממשלה: משרד הבריאות דורש מנתניהו הסגר מלא לשבוע

לפי השרים, בדיון בהשתתפות נתניהו ובכירים נוספים, עלתה הדרישה להחמיר את ההגבלות בשל הקורונה ולאסור פעילות מסחר ופנאי. ארדן: "יש צורך בהבהרות – מה מותר ומה אסור כדי לאפשר אכיפה"

זמן צפייה: 00:33

מגפת הקורונה: שרים שהשתתפו היום (שני) בדיון בנוגע להגבלות התפשטות הקורונה, אמרו כי משרד הבריאות דורש מראש הממשלה בנימין נתניהו להטיל על ישראל הסגר מלא למשך שבוע. הגורמים הבכירים מסרו כי לפי דרישת משרד הבריאות, תיאסר כל פעילות סחר ופנאי, למעט עסקים למכירת מזון, תרופות ובתי מרקחת. האזרחים יסתגרו בבתיהם באופן מוחלט, למעט לצורך הצטיידות במזון ותרופות ויציאה לעבודה לעובדים חיוניים.

בדיון עלתה גם סוגיית אכיפת ההגבלות על ידי המשטרה. השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הבהיר כי יש צורך בהגדרות ברורות יותר של משרד הבריאות לגבי מה מותר ומה אסור כדי לאפשר אכיפה. ארדן אף הציע לקבוע כי כל עסק ומקום עבודה שיישאר פתוח יחוייב בבדיקות חום של כל לקוח או עובד שנכנס למקום. כמו כן, ארגן ונציגי המשטרה אמרו בדיון כי כדי לאפשר אכיפה הדוקה יותר של הגבלות התנועה יש להכריז על מצב חירום אזרחי, דבר שיכפיף את כל גורמי הפיקוח והאכיפה במדינה למשטרה וייתן כלים להפעלת סנקציות.

עוד בחדשות 13:

מגפת הקורונה: מניין הנדבקים עלה ל-1,238; 24 במצב קשה

בחזית המגפה: רופאים בעולם מספרים על המאבק בהתפרצות הקורונה

מגע אנושי ישיר וגם דרך משטחים: איך נדבקים בקורונה?

אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב | צילום: דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל

משרד הבריאות הודיע הבוקר כי מניין הנדבקים בישראל עלה ל-1,238, בהם 24 במצב קשה, 34 בינוני ו-1,139 קל. כמו כן, 40 בני אדם החלימו ושוחררו לבתיהם.

בין החולים, 464 מהם שוהים בבידוד ביתי, 120 במלון וטרם הוחלט על מסגרת הטיפול עבור 265 בני אדם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

אמש התראיין ראש הממשלה בנימין נתניהו לחדשות 13 בנוגע למשבר הקורונה, ואמר כי "אם לא תהיה ברירה - נטיל קנסות על אזרחים או נלך להסגר מלא". בכך אישר נתניהו את פרסום חדשות 13, לפיו דן בהטלת קנסות על יציאה מהבית שלא לצורך הצטיידות או קבלת טיפול רפואי - אף שצו משרד הבריאות לא אוסר על יציאה גורפת מהבית.

ראש הממשלה התייחס גם לנושא הבדיקות, ולפרסומים לפיהם המעבדות פועלות בצורה חלקית בלבד. "אני לא חושב שתהיה בעיה של בדיקות, מעריך שנעלה לעשרת אלפים בדיקות ביום השבוע – וזה יציב אותנו בראש טבלת הבדיקות העולמית", אמר. כזכור, בשבוע שעבר הורה השבוע על הגברת קצב הבדיקות, אך משרד הבריאות לא הצליח להגיע ליעד של 2,000 בדיקות ביום שהציב לעצמו.