הסכמות בין האוצר למורי העל יסודיים: הלימודים מרחוק יימשכו

על פי ההבנות, המורים בבתי הספר התיכוניים בארץ ימשיכו ללמד באמצעים דיגיטליים, ואם יהיה צורך יכינו את התלמידים למבחני הבגרות בקיץ – ללא תוספת שכר

בית ספר
בית ספר (אילוסטרציה) | צילום: רויטרס

מגפת הקורונה: בצל התפשטות המגפה, הושגו היום (שני) הסכמות בין האוצר לארגון המורים. לפי שעה טרם הושגה הסכמה בנוגע ללימוד תלמידי חטיבות הביניים.

על פי ההבנות שגובשו, המורים בבתי הספר התיכוניים ימשיכו ללמד מרחוק, ואם יהיה צורך - הם ימשיכו להמשיך ללמד בקיץ בעקבות דחייה של מבחני הבגרות, ללא תוספת שכר.

בנוסף, המורים יתגברו שעות לימוד לתלמידים שניגשים למבחני בגרות לפני מועד המבחנים, וגם למבחנים שיתקיימו אחרי סיום שנת הלימודים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מגפת הקורונה: מניין הנדבקים עלה ל-1,238; 24 במצב קשה

המדריך המלא: איך נכון לעשות קניות ולהזמין אוכל בצל הקורונה?

בחזית המגפה: רופאים בעולם מספרים על המאבק בהתפרצות הקורונה

ילד משחק במחשב
ילד משחק במחשב | צילום: Shutterstock

בסוף השבוע שעבר הגיעו ארגוני המורים ומשרד האוצר להסדר, לפיו המורים לא יחוייבו להמשיך וללמד באופן מקוון ויקבלו את שכרם המלא על הלימוד שנעשה עד היום מרחוק, אך הם יצטרכו להשלים בחופשת הקיץ ובל"ג בעומר את תשעת ימי הלימודים שהיו אמורים להתקיים עד חופשת הפסח.

בתוך כך, נציגי משרד האוצר הגיעו להסכם גם עם מערכת ההשכלה הגבוהה, לפיו תמשיך פעילות פעילות האוניברסיטאות והמכללות במשבר הקורונה, והארכת סמסטר ב' תתאפשר גם לתוך הקיץ ככל הנדרש, על מנת לסיים את כל המטלות האקדמיות במלואן, כפי שיקבע כל מוסד אקדמי. בניגוד למורים, חברי הסגל האקדמי ימשיכו לקבל שכר. בנוסף, חברי הסגל התחייבו להמשיך להפעיל ככל הניתן את הלמידה מרחוק ואת המחקר במהלך תקופת המשבר, לרבות בתחומי מחקר שיכול ויהיה בהם פתרון לבעיית נגיף הקורונה.

קובי בר נתן, הממונה על השכר במשרד האוצר אמר לאחר השגת ההסכם: "אני שמח שהסגל האקדמי וארגוני הסגל השונים, כמו רב עובדי המגזר הציבורי וההסתדרות הכללית, נרתמים למאמץ הלאומי במלחמה בקורונה תוך חתירה להפחתת הפגיעה במשק, באקדמיה ובסטודנטים. אני רוצה להודות במיוחד ליושבת ראש ות"ת יפה זילברשץ על עשייתה בגיבוש ההסכם שהציל את הסמסטר".

פרופ' יפה זילברשץ, יושבת ראש הוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה אמרה כי "המוסדות האקדמיים והסגל עשו את הבלתי אפשרי: הם נערכו תוך זמן קצר לאפשר לכל הסטודנטים להשלים את סמסטר ב בלמידה מרחוק. מחויבותם לקיים את הסמסטר ונכונותם לעשות זאת תוך ויתור אפשרי על חופשת הקיץ ראויים לשבח, להכרה ולהוקרה. תודה מיוחדת לחברינו במשרד האוצר, על אגפיו השונים שמלווים אותנו בימי משבר כבימי שמחה".