הושג הסדר: המורים לא יחוייבו ללמד מרחוק, ישלימו בחופש הגדול

על פי ההסכמות עם משרד האוצר, המורים יקבלו תשלום על הלימוד מרחוק שנעשה עד היום, ותשעה ימי הלימודים שהיו אמורים להתקיים עד חופשת הפסח, יוחזרו בימים הראשונים של חודש יולי ובל"ג בעומר

זמן צפייה: 01:00

ארגוני המורים ומשרד האוצר הגיעו היום (רביעי) להסדר, לפיו המורים לא יחוייבו להמשיך וללמד באופן מקוון ויקבלו את שכרם המלא על הלימוד שנעשה עד היום מרחוק, אך הם יצטרכו להשלים בחופשת הקיץ ובל"ג בעומר את תשעת ימי הלימודים שהיו אמורים להתקיים עד חופשת הפסח.

בתוך כך, נציגי משרד האוצר הגיעו להסכם גם עם מערכת ההשכלה הגבוהה, לפיו תמשיך פעילות פעילות האוניברסיטאות והמכללות במשבר הקורונה, והארכת סמסטר ב' תתאפשר גם לתוך הקיץ ככל הנדרש, על מנת לסיים את כל המטלות האקדמיות במלואן, כפי שיקבע כל מוסד אקדמי. בניגוד למורים, חברי הסגל האקדמי ימשיכו לקבל שכר. בנוסף, חברי הסגל התחייבו להמשיך להפעיל ככל הניתן את הלמידה מרחוק ואת המחקר במהלך תקופת המשבר, לרבות בתחומי מחקר שיכול ויהיה בהם פתרון לבעיית נגיף הקורונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מניין החולים בישראל עלה ל-433; מוסדות החינוך החרדיים ייסגרו

רגע לפני פיזור הוועדה: השיחה המתוחה בין אשכנזי למשנה ליועמ"ש

אדלשטיין פיזר המליאה ומנע הקמת ועדות – כחול לבן עותרת לבג"ץ

כיתה ריקה בבית ספר
כיתה ריקה בבית ספר | צילום: Shutterstock

קובי בר נתן, הממונה על השכר במשרד האוצר אמר לאחר השגת ההסכם: "אני שמח שהסגל האקדמי וארגוני הסגל השונים, כמו רב עובדי המגזר הציבורי וההסתדרות הכללית, נרתמים למאמץ הלאומי במלחמה בקורונה תוך חתירה להפחתת הפגיעה במשק, באקדמיה ובסטודנטים. אני רוצה להודות במיוחד ליושבת ראש ות"ת יפה זילברשץ על עשייתה בגיבוש ההסכם שהציל את הסמסטר".

פרופ' יפה זילברשץ, יושבת ראש הוועדה לתכנון ולתקצוב במועצה להשכלה גבוהה אמרה כי "המוסדות האקדמיים והסגל עשו את הבלתי אפשרי: הם נערכו תוך זמן קצר לאפשר לכל הסטודנטים להשלים את סמסטר ב בלמידה מרחוק. מחויבותם לקיים את הסמסטר ונכונותם לעשות זאת תוך ויתור אפשרי על חופשת הקיץ ראויים לשבח, להכרה ולהוקרה. תודה מיוחדת לחברינו במשרד האוצר, על אגפיו השונים שמלווים אותנו בימי משבר כבימי שמחה".

המשטרה תחקור את התלונות נגד המרצים. האוניברסיטה העברית בי-ם
האוניברסיטה העברית בי-ם | צילום: וויקיפדיה

שלומי יחיאב, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית אמר בתגובה כי "אנו מעריכים את הפעילות המאומצת של ארגוני הסגלים וצוות מל"ג-ות"ת, בהובלת פרופ' זילברשץ, ליצירת הסכם קיבוצי שיאפשר את המשך הפעילות הלימודית המקוונת בסמסטר הנוכחי. צריך להמשיך ולפעול לקידום הסכם מקובל על הצדדים במכללות להוראה שתחת משרד החינוך, שגם שם רמת ההוראה לא תפגע".

מארגון ההורים הארצי נמסר בתגובה להסכם: "הפתרון הוא לתת שכר עבודה לציבור המורים שהם גם ברובם הורים. אומנם מערך, הלמידה מרחוק עד כה המערכת של המשרד קורסת תחת עומס-אך בתי ספר משתמשים במערכות אחרות בהצלחה מרובה, הקשר עם המורים קריטי -ואף אחד לא צריך לעבוד בהתנדבות. הגיע העת שמדינת ישראל תיקח אחריות ולשלם שכר לכל ההורים שנידרשים לא לעבוד או שנימנע מהם לעבוד".

אתמול הודיעו נציגי משרד האוצר לארגוני המורים כי יפעילו נגדם תקנות לשעת חירום, שיאפשרו להם לקצץ בשכרם - אם לא יסכימו להחזיר את ימי הלימוד שבוטלו בחופשת הקיץ. אך ארגוני המורים סרבו לתנאים שהוצעו להם. באוצר דרשו לקצר את החופש הגדול ביחס של 1:1 מול ימי השבתון הנוכחי, ואיימו כי אם ימשיכו לסרב - "ננסה לכפות עליהם את הדבר דרך תקנות שעת חירום". עוד הוסיפו כי אם הדבר לא יתאפשר, יוצאו המורים לחל"ת ולא יקבלו שכר. בתחילת השבוע איימו המורים כי אם לא יקבלו שכר מלא - יפסיקו ללמד מהבית וישביתו את הלמידה מרחוק.