10 דיירי בית האבות חולים – משרד הבריאות מסרב להעבירם לטיפול

לאחר ששמונה קשישים כבר חלו, המדינה מסרבת להוציא את הדיירים שנדבקו בנגיף בדיור המוגן בבאר שבע. מנכ"ל משען: "אנחנו חסרי אונים מול ציבור המטופלים וגם מול המשפחות"

זמן צפייה: 01:44

מגפת הקורונה: מניין הדיירים והדיירות שנבדקו בבית האבות "משען" שבבאר שבע עלה היום (חמישי) לעשרה מתוך 18. עם זאת, משרד הבריאות מסרב להעביר אותם לטיפול. מנכ"ל הדיור המוגן, עמרי כהן אמר בתגובה כי "אנחנו חסרים אונים, גם מול ציבור המטופלים וגם מול המשפחות. הדרישה שלנו ממשרד הבריאות להעביר אותם לטיפול במרכז ייעודי לחולי קורונה, כפי שנעשה עם שמונה דיירים קודמים שאובחנו, לא נתקבלה. צריך להבין שגם האחות של משרד הבריאות שסייעה לנו הודיעה כי היא עוזבת". ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "נושא הקשישים במהלך האירוע וטיפולם עבר לאחריות משרד הבטחון".

במקביל, מספר אנשי צוות של בית אבות גדול ביבניאל אובחנו כי נדבקו בקורונה ואושפזו בבידוד בשל כך. משרד הבריאות הקצה 90 בדיקות נוספות לעובדים ומאושפזים במקום. נוסף על כך, מטפלת נוספת נמצאה חיובית לקורונה בבית האבות "מגדל נופים" שבירושלים, לאחר שכל המחלקה הסיעודית והצוות עברו בדיקות לקורונה. המטפלת הייתה ללא תסמינים והיא החולה העשירית במחלקה הסיעודית.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

המחוזי דן במידע על כוונת ברלנד לברוח: ישוחרר למעצר בית?

הערכה: 38% מתושבי בני ברק נדבקו בקורונה – כ-75 אלף בני אדם

בשל הידבקות ליצמן: נתניהו וצמרת משרד הבריאות ייכנסו לבידוד

צוותים של מד''א הגיעו לבצע בדיקות קורונה בדיור המוגן בב''ש
צוותים של מד''א הגיעו לבצע בדיקות קורונה בדיור המוגן בב''ש | צילום: חדשות 13

בתוך כך, מניין המתים מקורונה בישראל עלה היום ל-33, זאת לאחר שבית החולים איכילוב עידכן כי גבר בן 90, אשר סבל ממחלות רקע קודמות, מת לאחר שחלה בנגיף הקורונה. זמן קצר לפני כן, בית החולים ברזילי דיווח על מותו של חולה קורונה בן 77, שסבל ממחלות רקע קודמות. מבית החולים נמסר כי החולה אושפז בשבוע שעבר במחלקת קורונה, אולם ביומיים האחרונים מצבו הידרדר עד שלבסוף נקבע מותו. סך הכול, שבעה בני אדם מתו מהמחלה במהלך הלילה.

זמן קצר לפני כן, המטה לביטחון לאומי פרסם נתונים נוספים אודות התפשטות נגיף הקורונה בישראל. מהנתונים עלה כי עד כה, 6,360 ישראלים אובחנו כחולים בנגיף - מתוכם 192 שתוצאות הבדיקה שלהם הגיעו בשעות הלילה. במהלך היום נעשו 1,753 בדיקות נשאות.

לאחר ניכוי 33 הנפטרים ו-301 המחלימים, נותרים עם 6,029 חולים בפועל. מצבם של 107 מהחולים מוגדר קשה, כאשר 83 מהם מחוברים למכונות הנשמה. 127 מהחולים במצב בינוני ו-501 במצב קל. המל"ל עדכן כי במהלך היום נעשו 1,753 בדיקות נשאות. עוד עלה מהנתונים כי 23% מהנדבקים הם צעירים בגילי 29-20, 21% בגילי 60 פלוס ו-4% מהנדבקים בישראלים הם בני 9-0.