הערכה: 38% מתושבי בני ברק נדבקו בקורונה - כ-75 אלף בני אדם

הערכת מנכ"ל "מכבי", שכמחצית מתושבי העיר מטופלים שלה, מבוססת על אינדיקציות קופה"ח: "אם לא ניערך, נמצא עצמנו עם הרבה מאוד מתים" • עיריית ר"ג עתרה לבג"ץ: "יש להטיל על בני ברק בידוד"

זמן צפייה: 00:18

מגפת הקורונה: מנכ"ל קופת החולים מכבי שירותי בריאות רן סער, העריך היום (חמישי) כי 38% מתושבי בני ברק חולים בקורונה. מדובר בכ-75 אלף בני אדם. ההערכה מבוססת על אינדיקציות שהגיעו לידי הקופה, שכמחצית מתושבי העיר מטופלים שלה. בד בבד, מניין הנדבקים הרשמי בעיר עלה ל-900.

"אני קורא לכל הגורמים האחראים להציב משטרה בעיר לקראת ערב הפסח, אחרת המצב שם ילך ויורע", אמר סער. "בני ברק היא עיר עם אחוז אוכלוסייה מבוגרת, נמצא את עצמנו עם הרבה מאוד מתים בעיר אם לא ניערך".

לעוד כתבות בנושא:

חרף הודעת רה"מ: הכניסות והיציאות לבני ברק פתוחות • תיעוד

התנועה אל ומבני ברק תוגבל; קשישים ומשפחות יקבלו מענק לפסח

"מתחבא בשירותים": המשטרה פשטה על בית כנסת בבני ברק • תיעוד

מאות חברי ''הפלג הירושלמי'' בהלוויה בבני ברק | צילום: מוטי גרין

בד בבד, עיריית רמת גן עתרה היום לבג"ץ בטענה כי יש להטיל על בני ברק בידוד באופן מיידי, להכריז שטח צבאי סגור על חלקים מהעיר, ולספק לתושבים מזון ותרופות כדי שלא יצאו מביתם. כמו כן, ביקשה העירייה לנעול את כל בתי הכנסת בבני ברק.

במקביל, המשטרה פשטה על בית כנסת של הפלג הירושלמי בבני ברק שבו נכחו כ-20 מתפללים, עצרה חמישה בני אדם וחילקה קנסות במקום. במקביל, גורם משטרתי בבני ברק אמר לחדשות 13 כי "מדובר באסון, אנחנו ערוכים להטיל סגר אבל הפקודה לא מגיעה. אין טעם למאמצים שלנו".

בימים האחרונים הוגברה האכיפה בשכונות חרדיות ברחבי הארץ, כאשר המשטרה פיזרה חרדים שקיימו תפילות במניין במאה שערים ובבית שמש. בחלק מהמקומות נעצרו מתפללים ונרשמו קנסות לנוכחים.

כוחות משטרה אוכפים את ההסגר בשכונת מאה שערים בירושלים
כוחות משטרה אוכפים את ההסגר בשכונת מאה שערים בירושלים | צילום: רויטרס

כזכור, חרף הכרזת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש לפיה התנועה אל ומבני ברק תוגבל, הבוקר נראה שלא יושמו ההחלטות והנסיעה ביציאות ובכניסות לעיר התאפשרה באופן חופשי.

כאמור, נתניהו אמר בהצהרתו אמש כי החליט להדק את הגבלות התנועה באזור בני ברק ובמקומות נוספים על מנת למנוע הידבקות, וכי יוטלו הגבלות והכניסות והיציאות מהעיר יצומצמו למינימום.

נתניהו, בנימין נתניהו, ראש הממשלה
ראש הממשלה בנימין נתניהו

"חל מהפך חיובי ביותר בציבור החרדי", הצהיר נתניהו. "הציבור החרדי מפנים היטב את הסכנה של התפשטות הקורונה, אבל לצערנו, במקומות מסוימים המחלה התפשטה בקצב כפול ומכופל ביחס למקומות אחרים".

על כן, הסביר, "החלטנו לצמצם עד למינימום ההכרחי את הכניסות והיציאות מהעיר. במקביל, אנחנו מפנים את המבודדים והחולים מהבתים למלונות ולמלוניות שמתאימים לאופי החיים המיוחד של הציבור הזה. אנחנו עושים זאת כדי שלא ידביקו את בני המשפחה האחרים. בתוך בני ברק, אפשר לנוע בהתאם להוראות הנהוגות בכל מקום אחר בארץ".