בשל הידבקות ליצמן: נתניהו וצמרת משרד הבריאות ייכנסו לבידוד

ראש הממשלה ישהה שוב בבידוד. משה בר סימן טוב יהיה במתקן ייעודי בשיבא וינהל המשבר משם. גם ראש שירותי בריאות הציבור וראש המוסד בבידוד • ליצמן שהה בכנסת ביום חמישי - נבדק עם מי בא במגע

זמן צפייה: 02:21

מגפת הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו ייכנס לבידוד עד ליום רביעי הבא, בשל ההודעה על כך ששר הבריאות יעקב ליצמן ורעייתו חולים בקורונה. כמו כן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וראש המוסד יוסי כהן יאלצו להיכנס לבידוד, זאת כיוון שבאו גם הם במגע עם שר הבריאות. ליצמן הגיע להצבעה על יו"ר הכנסת ביום חמישי האחרון - במשכן יבדקו במצלמות עם מי עוד בא במגע.

בתוך כך, גם פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, תיכנס לבידוד, וכמו כן גם הצוות של השר ליצמן. ממשרד הבריאות נמסר כי סדצקי תמשיך לעבור ולנהל את האירוע דרך אמצעים טכנולוגיים גם בעת הבידוד. סדצקי ציינה כי "האמצעי היעיל ביותר לבלימת והאטת המגיפה הוא בידוד האנשים שעלולים להיות בסיכון להמשך הפצת המחלה. שרשרת העבודה במערכת הבריאות נמשכת וכולנו נמשיך לעבוד ולנהל את האירוע גם דרך אמצעי תקשורת מרחוק שלשמחתנו זמינים בימים אלה".

יוסי כהן יהיה בבידוד שלושה ימים וימשיך לעבוד מלשכתו, ובר סימן טוב ישהה בבידוד במתקן ייעודי בבית החולים שיבא תל השומר ימשיך לנהל את האירוע משם. במתקן כולל חדר עבודה ואמצעי תקשורת מתאימים. בר סימן טוב: "התכוננו לאפשרות כזאת ונערכנו בהתאם. אני אמשיך לנהל את האירוע יחד עם חברי להנהלה באמצעים דיגיטליים. רצף השליטה על האירוע ימשך".

"הצורך להיכנס לבידוד יכול לקרות לכולנו וחובה עלינו להישמע להוראות. מכאן אני ממשיך לקרוא לאזרחי ישראל לשמור על ההנחיות משרד הבריאות", אמר.

לכתבות נוספות בנושא >> 

שר הבריאות ליצמן ורעייתו אובחנו כחולים בקורונה

מניין המתים מקורונה עלה ל-31; מספר הנדבקים זינק ל-6,211

שר הבריאות יעקב ליצמן על נגיף הקורונה
שר הבריאות יעקב ליצמן על נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

כאמור, במהלך הלילה לשכתו של שר הבריאות יעקב ליצמן הודיעה כי הוא ורעייתו אובחנו כחולים בקורונה. עוד נמסר מהלשכה כי הם מרגישים טוב וישהו בבידוד ובהשגחה בהתאם להנחיות משרד הבריאות. המשמעות - גם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב ייאלץ להישאר בבידוד.

לאחר שתתבצע חקירה אפידמיולוגית, יימסרו הודעות לכניסה לבידוד לאלו שנחשפו לקרבת השר ורעייתו בשבועיים האחרונים. ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בפרטים. השר צפוי להמשיך לנהל מביתו סדר יום רגיל, בהתאם להמלצות הרפואיות.