בנט: "נגיש כתבי אישום ונעקוב דיגיטלית אחר מפרי בידוד"

עקב העלייה בתחלואה, רה"מ הנחה להגביר את האכיפה באירועי שמחות בגלל פוטנציאל ההדבקה הגבוה, והורה לייעל את מנגנון הקנסות - "לא נאפשר לסכן את בריאות האזרחים" • מספר החולים קשה עלה ל-63

זמן צפייה: 10:41

ראש הממשלה נפתלי בנט הנחה היום (ראשון) על שורה של צעדים להגברת האכיפה נגד מפירי בידוד הקורונה, עקב העלייה במספר המאומתים לנגיף. בין הצעדים שיכנסו לתוקף: הגשת כתבי אישום פליליים, קנסות מהירים ושימוש בכלים טכנולגיים ובמערכת ייחודית שתעביר את מיקומם של מפרי הבידוד למשטרה. 

בנט התייחס לדברים לאחר דיון שהתקיים בנושא בהשתתפות שר הבריאות, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, וגורמי מקצוע נוספים. "מי שמפר את ההנחיות מסכן את בריאותו ואת שאר אזרחי ישראל", אמר ראש הממשלה והוסיף: "יישום ההנחיות בשטח הוא מרכיב קריטי בניהול המגפה כדי לנצח את המוטציה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>
חיסון נגד קורונה לבני נוער
חיסון נגד קורונה לבני נוער | צילום: חדשות 13
בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 430 נדבקים חדשים בקורונה, זאת לאחר שבוצעו כ-30 אלף בדיקות, מתוכן 1.47% היו חיוביות. בנוסף, נמשכת מגמת העלייה במספר החולים במצב קשה, שמספרם עומד כעת על 63. עם זאת, מספר המונשמים נותר יציב ועומד על 16. מספר המתים כתוצאה מסיבוכי הנגיף הוא 6,448. בנוסף, מנתוני התחלואה במערכת החינוך עולה כי 2,342 תלמידים ו-227 אנשי חינוך מאומתים לנגיף ובבידוד נמצאים 14,690 מכלל המערכת.

בד בבד, מבצע החיסונים ממשיך להתקדם, ועד כה חוסנו 5.7 מיליון איש במנה הראשונה, מהם 5.2 מיליון קיבלו גם את המנה השנייה. כזכור, אמש אובחנו 1,117 נדבקים חדשים בקורונה - המספר הגבוה ביותר מאז חודש מרץ.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אמש פורסם בחדשות 13 כי בכירים במשרד הבריאות שוקלים לתת את מנת החיסון השלישית של פייזר לחולים מבוגרים, בכפוף לאישור הבטיחות על ידי החברה, עוד לפני שהוכרה כיעילה על ידי הרשויות בארצות הברית. המנה השלישית תינתן כחלק ממחקר קליני משותף עם חברת התרופות, במטרה למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה.

בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ הפציר אמש בממשלה להטיל הגבלות, ואמר בריאיון לחדשות 13 כי "אנחנו רואים עלייה במספר הנדבקים ובמספר החולים קשה. אפשר להגיד 'זה כלום וזה שום דבר', אבל למה מחכים? שיהיו לנו אלפי נדבקים ביום? מאות חולים במצב קשה? שבתי החולים ייסתמו? מספיק לשחק ב'נדמה לי'".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

גם ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה אמש בריאיון לחדשות 13 למצב התחלואה ואמרה כי "אנחנו לא נמצאים במצב של סגירת השמיים, אבל צריך לראות איך להוריד את הסיכון שמגיע ממדינות העולם, לקבוע איזה מדינה באזהרת מסע ואיזו בסיכון מירבי. התחלואה עולה בכל העולם, 21 חולים מאומתים התגלו אחרי שחזרו מבריטניה - צריך להיערך מחדש בסוגייה".