במשרד הבריאות שוקלים: חיסון שלישי - עוד לפני הוכחת היעילות

בכירים במשרד שוקלים לתת את המנה השלישית לחולים מבוגרים כחלק ממחקר קליני - עוד לפני שהוכרה כיעילה בארה"ב • הורוביץ הפציר בממשלה להטיל הגבלות: "למה מחכים? מספיק לשחק בנדמה לי"

זמן צפייה: 05:52

בכירים במשרד הבריאות שוקלים לתת את מנת חיסון שלישית של פייזר לחולים מבוגרים, בכפוף לאישור הבטיחות על ידי החברה, עוד לפני שהוכרה כיעילה על ידי הרשויות בארצות הברית - כך פורסם הערב (שבת) בחדשות 13. המנה השלישית תינתן כחלק ממחקר קליני משותף עם חברת התרופות, במטרה למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה.

בתוך כך, שר הבריאות ניצן הורוביץ הפציר הערב בממשלה להטיל הגבלות, ואמר בריאיון לחדשות 13 כי "אנחנו רואים עלייה במספר הנדבקים ובמספר החולים קשה. אפשר להגיד 'זה כלום וזה שום דבר', אבל למה מחכים? שיהיו לנו אלפי נדבקים ביום? מאות חולים במצב קשה? שבתי החולים ייסתמו? מספיק לשחק ב'נדמה לי'".

[brightcove_iframe video_id='programs-shabbat-edition-part-2051170721' autoplay='0' credit='' desc='אלרעי פרייס: אנחנו לא נמצאים במצב של סגירת השמיים' poster='' kid='1_9cn2f2zf' duration='329'']

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס אמרה בריאיון לחדשות 13 כי "אנחנו לא נמצאים במצב של סגירת השמיים, אבל צריך לראות איך להוריד את הסיכון שמגיע ממדינות העולם, לקבוע איזה מדינה באזהרת מסע ואיזו בסיכון מירבי. התחלואה עולה בכל העולם, 21 חולים מאומתים התגלו אחרי שחזרו מבריטניה - צריך להיערך מחדש בסוגייה".

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי אתמול אובחנו 1,117 נדבקים חדשים בקורונה - המספר הגבוה ביותר מאז חודש מרץ. זאת, לאחר שבוצעו כ-80 אלף בדיקות, מתוכן 1.58% היו חיוביות. בנוסף, מחצות זינק מספר החולים במצב קשה בעשרה, ועומד כעת על 60. מניין החולים הפעילים עלה ל-6,560.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אתמול התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לעלייה בתחלואה, ואמר בפתח הדיון המיוחד שהתקיים בקריה, כי "החיסון פחות יעיל משמעותית מול זן הדלתא". במשרד הבריאות אמרו שבמקום מגבלות התקהלות, במידה והעלייה בתחלואה תמשיך, הכיוון אליו הולכים הוא תו ירוק כולל.

בתום הדיון, פורסמו מספר נקודות בהן יתמקדו בהמשך, ביניהן, קידום של כניסת בדיקות קורונה ביתיות לשוק - ייתכן כבר בשבוע הבא, היערכות לאכיפה מוגברת של "התו השמח" לחתונות ואירועים, בחינת המדיניות בנתב"ג והיערכות לפתיחת שנת הלימודים וחגי תשרי. בעניין הבדיקות הביתיות, מנכ"ל משרד הבריאות הפורפסור נחמן אש הוסיף כי "יש לבחון את אמינות תוצאות הבדיקות האלו". על פי המשרד יידרשו לפחות מספר שבועות להכנת הממשק הנדרש.