לראשונה מאז מרץ: מספר המאומתים החדשים ביממה חצה את רף האלף

מנתוני משרד הבריאות עולה כי אתמול אובחנו 1,117 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-80 אלף בדיקות, מתוכן 1.58% היו חיוביות. מניין החולים הקשים טיפס ב-10 - ועומד כעת על 60

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

מנתוני משרד הבריאות שהגיעו היום (שבת) לידי חדשות 13 עולה כי אתמול אובחנו 1,117 נדבקים חדשים בקורונה - המספר הגבוה ביותר מאז חודש מרץ. זאת, לאחר שבוצעו כ-80 אלף בדיקות, מתוכן 1.58% היו חיוביות. בנוסף, מחצות זינק מספר החולים במצב קשה בעשרה, ועומד כעת על 60. מניין החולים הפעילים עלה ל-6,560.

אתמול התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט לעלייה בתחלואה, ואמר בפתח הדיון המיוחד שהתקיים בקריה, כי "החיסון פחות יעיל משמעותית מול זן הדלתא". בדיון השתתפו מספר שרים בכירים, גורמים ממשרד הבריאות וממערכת הביטחון וגורמי מקצוע נוספים. בדיון לא הוחלט על הגבלות נוספות אלא רק על בחינה של ההתנהלות בהמשך ושל אירועים מסוימים.

נפתלי בנט
נפתלי בנט | צילום: רויטרס

"המטרה שלנו היא לקיים חיי שיגרה מותאמים לקורונה", אמר בנט. "כרגע בכל רחבי העולם מוטציית הדלתא ממש מזנקת, כולל במדינות מחוסנות. החיסונים מועילים כנגד הנגיף, ולכן אנו דואגים לרציפות חיסונים, אך הם לבדם אינם מספיקים". במשרד הבריאות אמרו שבמקום מגבלות התקהלות, במידה והעלייה בתחלואה תמשיך, הכיוון אליו הולכים הוא תו ירוק כולל.

בתום הדיון, פורסמו מספר נקודות בהן יתמקדו בהמשך, ביניהן, קידום של כניסת בדיקות קורונה ביתיות לשוק - ייתכן כבר בשבוע הבא, היערכות לאכיפה מוגברת של "התו השמח" לחתונות ואירועים, בחינת המדיניות בנתב"ג והיערכות לפתיחת שנת הלימודים וחגי תשרי. בעניין הבדיקות הביתיות, מנכ"ל משרד הבריאות הפורפסור נחמן אש הוסיף כי "יש לבחון את אמינות תוצאות הבדיקות האלו". על פי המשרד יידרשו לפחות מספר שבועות להכנת הממשק הנדרש.