1,182 נדבקים חדשים אובחנו אתמול – 1.9% מהבדיקות חיוביות

ברקע החשש מסגר שלישי בעקבות נתוני התחלואה, משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה בוצעו כמעט 64 אלף בדיקות - כאשר יותר מאלף מהן נמצאו חיוביות. 266 מהחולים במצב קשה, בהם 94 מונשמים

זמן צפייה: 00:30

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי ביממה האחרונה אובחנו 1,182 נשאים חדשים לקורונה בישראל, זאת לאחר שבוצעו קרוב ל-64 אלף בדיקות. 1.9% מהבדיקות - התקלבו כחיוביות. מספר החולים שמצבם קשה עומד על 266, בהם 94 מונשמים. בסך הכול ישנם 11,072 חולים פעילים בישראל, 534 מהם מאושפזים בבתי החולים. מניין מקרי המוות מהנגיף בישראל עומד על 2,877.

ברקע נתוני התחלואה, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, אמרה אתמול בתדרוך לעיתונאים כי "זו תחילתו של גל שלישי, הנתונים מאוד מדאיגים אותנו - יש עלייה משמעותית בתחלואה". נזכיר, כי זה היום השני בו נרשמו מעל לאלף נשאי קורונה חדשים שהתגלו ביממה אחת.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ישראל בדרך לבחירות: היום – הצבעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת

"תסגרי את הרגליים": עדות המתלוננת על פרקליט המדינה המיועד

ארה"ב: נפתחה חקירה בחשד לשוחד כספי בתמורה לחנינה מהנשיא

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

כמו כן, ד"ר אלרעי התריעה כי מספר הנדבקים בישראל צפוי לעלות אף יותר, כמו גם מקדם ההדבקה - שיעלה גם הוא. "זה מצב חירום", הוסיפה. "אנחנו מזהים יותר ערים כתומות". היא הסבירה כי אתמול נראה מהפך - כאשר 50% מהתחלואה הגיעה מהמגזר הכללי, ולא כפי שהיה עד כה - שרוב התחלואה הייתה במגזר הערבי.

בימים הקרובים, משרד הבריאות יציג לקבינט הקורונה כמה צעדי מניעה, כמו בידוד במלוניות לשבים מחו"ל, למשל. "אנחנו מזהים את הנושא של התחלואה המיובאת כבעיה", טענה ד"ר אלרעי, שאף ביקשה לצנן את ההתלהבות מהחיסונים שעתידים להגיע לישראל, ואמרה: "לא הייתי בונה עליהם. בחורף הקרוב - הרוב לא יהיו מחוסנים".