ארה"ב: נפתחה חקירה בחשד לשוחד כספי בתמורה לחנינה מהנשיא

ביהמ"ש חשף מסמכים לפיהם נחקר חשד שכספים הועברו לבית הלבן או לוועדות הקשורות בתמורה לחנינה לבכירים. אנשי הממשל לא חשודים • הניו יורק טיימס: טראמפ מקדם חנינה לג'וליאני, קושנר וילדיו

זמן צפייה: 00:46

מחלקת המשפטים האמריקנית חוקרת חשדות למתן שוחד כספי בתמורה לחנינה מהנשיא - כך לפי דיווח הבוקר (רביעי) ברשת CNN. גורם בכיר ממשרד המשפטים טען כי "אף גורם ממשלתי אינו מהווה יעד לחקירה בתיק שזה עתה נחשף". בתגובה, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ בטוויטר: "חקירת החנינה היא פייק ניוז".

 

חשיפת החשדות מפורטת על פני מסמך בן 20 עמודים, שרק חלקו פורסם על ידי בית המשפט המחוזי בוושינגטון. המידע שנשאר חסוי כולל את שמותיהם של החשודים ועבור מי יועדה החנינה. כמו כן, במהלך החקירה הוחרמו כ-50 אמצעים דיגיטליים, כולל אייפונים, אייפדים ומכשירים אחרים.

כתבות נופסות בחדשות 13 >>

ישראל בדרך לבחירות: היום – הצבעה על הצעת החוק לפיזור הכנסת

ראש שירותי בריאות הציבור: "זו תחילתו של הגל השלישי"

"תסגרי את הרגליים": עדות המתלוננת על פרקליט המדינה המיועד

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ
נשיא ארה''ב דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

במקביל לכך, היו יורק טיימס דיווח כי טראמפ שוחח עם יועציו בנוגע לאפשרות להעניק חנינה מקדמית למקורביו ולנאמניו. הנשיא האמריקני הביע בפני יועציו את חששו כי מחלקת המשפטים תחת ביידן תפעל נגד שלושת מבניו הבוגרים - אריק, טראמפ הבן ואיוונקה, וכמו כן נגד חתנו ג'ארד קושנר, המשמש כיועץ בכיר בממשל, ועורך דינו רודולף ג'וליאני, שלגביו שוחח רק בשבוע שעבר.

ההתפתחויות המשפטיות האחרונות בסביבתו של טראמפ מופיעות לאחר הרשעתם של חלק מיועציו הבכירים ביותר בפשעים פדרליים. כזכור, בשבוע שעבר העניק הנשיא חנינה ליועץ לביטחון לאומי לשעבר, מייקל פלין, למרות שהסוגיה שלו עדיין נידונה על ידי שופט פדרלי.