משרד הבריאות: מגבשים המלצות לפיהן הציבור ילך עם מסכה ברחוב

המנכ"ל משה בר סימן טוב התייחס להוראות משרדו ואמר: "אנו משלמים היום את המחיר של אירועי פורים וחוששים שפסח יביא לאירועים משמעותייים יותר" • מספר המובטלים בישראל מתקרב למיליון

זמן צפייה: 02:55

בתדרוך שקיים בנושא ההתמודדות עם נגיף קורונה, התייחס מנכ״ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, להתקהלויות המשפחתיות במועדי ישראל. המנכ״ל הביע את דאגתו במיוחד בשל הכינוס סביב שולחן הסדר בחג הפסח הקרוב ואמר כי "אנו משלמים היום את המחיר של אירועי פורים וחוששים שפסח יביא לאירועים משמעותייים יותר".

עוד הוסיף המנכ״ל כי משרד הבריאות מגבש המלצות לפיהן "יש לבקש מהציבור ללכת עם מסכה ברחוב". כידוע, ההדבקה בנגיף היא טיפתית והמסכות עוזרות למנוע, בין היתר, מגע של היד באזור הפה, האף והעיניים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >> 

הקורונה בתמונות: אבני הכותל עברו חיטוי, חופי הים ריקים • צפו

השאירה תאומים בני 4 יתומים מאב ומאם: תמר בת ה-49 מתה מקורונה

גם הבוקר: המשטרה עצרה מתפללים שהתקהלו במאה שערים • תיעוד

הקורונה בישראל
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

עקב מקרי ההידבקות הרבים בבית הדיור המוגן ״משען״ בעיר באר שבע, שבו הלך לעולמו אחד השוהים במקום עקב הקורונה, שיגר ראש העיר, רוביק דנילוביץ׳, מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ובו קרא לקדם מאמץ בבדיקות ובהכשרת כוח אדם חלופי בבתי האבות.

"בעקבות המקרים האחרונים בבתי האבות 'משען' בבאר שבע, 'נופים' בירושלים ו-'עד 120' בראשון לציון", כתב דנילוביץ׳ והוסיף "יש למקד מאמץ בבדיקות בבתי האבות, ובעיקר להתחיל בגיוס ובהכשרה של סטודנטיות וסטודנטים לרפואה ולסיעוד, שיסייעו בעת משבר ויחליפו את הצוותים שנדבקו או שנדרשו לבידוד".

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע
רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע | צילום: קובי גדעון, לע״מ

יותר מעסיקים מוציאים לחל״ת ואף מפטרים יותר עובדים - שיעור האבטלה מרקיע שחקים

ההנחיות שנכפו על הציבור גורמות לחוסר התעסוקה לשבור שיאים חדשים: מתחילת חודש מארס הצטרפו למעגל מחוסרי העבודה 811,824 מובטלים חדשים – מהם 89.8% שהוצאו לחופשה ללא תשלום. לפי שעה, שיעור האבטלה בישראל שעמד בתחילת מארס על 4% - זינק ועומד על 23.3%.

נתון שראוי לציון הוא אחוז המפוטרים מכלל דורשי העבודה החדשים. בעוד שבאמצע חודש מארס שיעור הפיטורין עמד על 5% מכלל הנרשמים, בסוף החודש הוא כבר הגיע ל-9%. בכך, המספר הכולל של דורשי העבודה הפעילים בישראל מתקרב למיליון ועומד על 969,693 בני אדם.

התפלגות הנרשמים באתר שירות התעסוקה מתחילת חודש מארס
התפלגות הנרשמים באתר שירות התעסוקה מתחילת חודש מארס | צילום: משרד העבודה והרווחה

ניטור מרחוק של דופק, קצב נשימה וחום של חולים  - משרד הביטחון מפתח כלים למאבק בקורונה

ראש מנהל פיתוח אמצעי לחימה במשרד הביטחון, תא"ל דני גולד, שמרכז את המאבק בקורונה בתוך מערכת הביטחון, סיפר כי מערכת משולבת מכ"מ ואופטיקה של התעשיות הביטחוניות, שנמצאת בפיתוח, "תנטר מרחוק מדדים של חולי קורונה במיון בתי החולים".

המערכת תאפשר לקיחה מרחוק של מדדים פיזיולוגיים חיוניים דוגמת דופק, קצב נשימה וחום מנבדקים. מדובר במערכת המשלבת הן מכ"מ והן אמצעים אופטיים, ותאפשר את ניטור המדדים ללא סיכון של אנשי הצוות הרפואי. גולד התייחס גם לפיתוחים נוספים שיזרזו את קצב בדיקות הקורונה: "יש צוותים שמייעלים את בדיקות הקורונה בתהליך כימי. זו קבוצה של פרופסורים ודוקטורים, שחושבים איך לייעל את בדיקת המבחנות עם בדיקות הקורונה לייעל פי שלושה ויותר את קצב הבדיקות. חלק מהדברים צריכים לעבור ועדת הלסיניקי ולעבור אישורים".

מכונת ניטור מדדים מרחוק
מכונת ניטור מדדים מרחוק | צילום: מפא״ת, משרד הביטחון

עוד הוסיף גולד כי "יש צוות רובוטיקה ברפואה. אנחנו מנסים להסב ולפתח רובוטים אורבניים קטנים מהעברת תרופות, טיפול ראשוני, פינוי פסולת. הם יופעלו על מנת להקל על הצוותים הרפואיים".

גולד הסביר גם כי ישנו צוות שפועל בתחום האינטיליגנציה המלאכותית. "בחרנו את המומחים הטובים בישראל בתחום, צבאיים ואזרחיים. החזון שלנו הוא לקבל קודם כול תמונה אסטרטגית מה קורה במדינה", אמר והוסיף: "בוחנים איפה יש התפרצות כדי להבין לאן זה הולך פר שכונה. המידע הזה יכול לסייע במניעת התפשטות וביטול הסגר".