נתניהו לשרים: "אף אסטרטגיית יציאה לא תחזיק הרבה זמן"

לפי גורמים שהשתתפו בישיבת הממשלה בנוגע להקלות על ההסגר, שנערכה ביום חמישי, רה"מ ניסה לסיים את הדיון ללא החלטות ברורות וטען כי "המציאות משתנה כל הזמן". לשכת נתניהו: "הפרסום לא נכון"

זמן צפייה: 01:27

מגפת הקורונה: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה שכינס ביום חמישי בנוגע להקלות על ההסגר כי הוא סבור שכל אסטרטגיית יציאה עליה יוחלט לא תחזיק זמן רב, מכיוון שהמציאות לגבי היקף המגפה בישראל עלולה להשתנות במהרה, כך לפי כמה גורמים שהשתתפו בישיבה.

הגורמים שהשתתפו בישיבה שנמשכה כשמונה שעות אמרו כי נתניהו ניסה לסיים את הדיון ללא החלטות ברורות ועם מרחב עמימות לגבי מה המדיניות עליה סוכם. לדבריהם, זו הסיבה שלאחר הישיבה יצאו לתקשורת גרסאות סותרות לגבי מה הוחלט. כמו כן, כמה דקות לפני סיום הדיון ראש הממשלה אף אמר לשרים כי "לא נצא מכאן עם תוכנית סדורה. המציאות כל הזמן משתנה ממילא ואף תוכנית שנחליט עליה לא תחזיק לאורך זמן".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ירידה במספר בדיקות הקורונה: במהלך היום בוצעו פחות מ-10,000

חשד לרצח בלוד: אישה נורתה למוות – הנסיבות בבדיקה

בידוד בצל עצי הקוקוס: המשפחות שנתקעו בחצי השני של העולם

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת פנה לנתניהו. "ראש הממשלה, חשוב שייצא סיכום לדיון הזה", אמר. נתניהו השיב: "מאיר, תפיץ אחרי זה סיכום". בן שבת התעקש, "אני מעדיף שנעשה את זה עכשיו כשאתה נמצא, כדי שהשרים יבינו מה הוחלט", אמר.

בן שבת התחיל לסכם את הדיון ואחרי דקה ראש הממשלה קם לצאת מהחדר, ושר הרווחה אופיר אקוניס ניסה לעצור אותו. "רגע, אני לא מבין – מה הוחלט לגבי הפעוטונים?", שאל. נתניהו שכבר עמד והיה בדרכו לעזוב את החדר הפנה את הדברים ליועצו לביטחון לאומי. "מאיר תסכם עם רפי פרץ ותעדכן את השרים מה הוחלט", אמר. אקוניס שוב התקומם: "בשביל מה אני מחכה כאן שבע שעות. מה זה שמאיר יסכם עם הרב רפי? זה לא רציני".

ראש המל''ל מאיר בן שבת
ראש המל''ל מאיר בן שבת | צילום: חדשות 13

שרים שהשתתפו בדיון אמרו כי בסופו של דבר הפיץ היועץ לביטחון לאומי מאיר סיכום שבו נכתב כי מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד והוא יגבשו במהלך סוף השבוע החלטת ממשלה "ברוח" הישיבה שהתקיימה אצל נתניהו.

מלשכת נתניהו נמסר: "הפרסום לא נכון. אמש התקיים דיון שנערך במשך שמונה שעות, בו כלל הגורמים הביעו את עמדתם. טרם הדיון, קיים המטה לביטחון לאומי שיח עם המשרדים כדי לדון בתכנית הרצויה. בניגוד לציטוט השגוי שמובא בכתבה - הוצג סיכום ההחלטה".