בידוד בצל עצי הקוקוס: המשפחות שנתקעו בחצי השני של העולם

בזמן שרוב הישראלים מסוגרים בבתים, כמה משפחות יצאו לטיולים ארוכים ברחבי הגלובוס - ובעקבות המשבר נותרו ללא אפשרות לחזור ארצה. "אנחנו ברי מזל - אבל גם מגן עדן צריך לצאת בסוף"

זמן צפייה: 11:56

בזמן שאצל רוב הישראלים תקופה הקורונה הבלתי נגמרת עוברת בהסתגרות בבתים - יש אנשים שבאמת מנצלים את האוויר הנקי והמרחב הציבורי שפתאום התפנה, כדי לצבור חוויות מסביב לעולם.

משפחת פרידלין יצאה למסע שלה מסביב לעולם לפני קצת יותר משישה חודשים. "טיילנו באוסטריה, בצפון איטליה, בהולנד, סלובניה, ואז הגענו לתאילנד". "אנחנו חיים כרגע בגן עדן", סיפרה כרמית. "גם הילדים נחשפים לכל כך הרבה דברים, לכל כך הרבה אנשים מכל הארצות. משפרים את האנגלית שלהם". גם הבית מיה סיפרה: "כיף לי. לא רוצה לעזוב את המקום הזה. יש חברים, יש בית ספר, יש בית, יש הכול".

Napjvc
משפחת פרידליך

משפחת אזואלוס נמצאת בעיצומו של טיול שנמשך כבר שבעה חודשים, והיא מצאה את עצמה ביוון, קרוב לגבול עם אלבניה, כשהתחיל הבלגן הגדול. "עדיף להיות כאן, בבידוד, בנופים הקסומים הללו, בחוויות המשותפות", אמר דודי אזואלוס. "אנחנו כאן יכולים לצאת ולטייל ולהיות יחד".

משפחת מוטל מצאה את עצמה בבידוד די קרוב לסוף העולם, אחרי כמה חודשים של מגורים באוסטרליה ובעיצומו של טיול גדול שאמור היה להסתיים בחזרה לארץ. את הימים הם מעבירים בין הקרוואן לים, לטבע שפנוי עכשיו מתמיד וחזר להשתייך לבעליו המקוריים - בעלי החיים. "אנחנו מאוד מתגעגעים למשפחה, לחברים ואנחנו לא יודעים כמה זמן עוד נצטרך להישאר פה ולאן ממשיכים מכאן. אז כן, יפה פה ואנחנו באמת ברי-מזל, אבל גם מגן עדן צריך לצאת בסוף".