ירידה במספר בדיקות הקורונה: במהלך היום בוצעו פחות מ-10,000

משרד הבריאות עדכן כי 9,950 דגימות לאבחון קורונה נערכו היום - מגמת ירידה ביחס לימים האחרונים. אתמול נמסר כי ביום חמישי נערכו קרוב ל-12 אלף בדיקות ביממה

זמן צפייה: 00:57

משרד הבריאות עדכן היום (שבת) כי במהלך היום בוצעו 9,950 בדיקות קורונה - מגמת ירידה ביחס למספר הבדיקות שבוצעו בימים האחרונים. בתוך כך, מהמרכז הרפואי שיבא בתל השומר נמסר כי עוזרת רופא בת 33 שנדבקה בקורונה מאושפזת מצבה קשה והיא מחוברת למכונת לב ריאה.

אתמול עדכן המשרד כי במהלך יום חמישי בוצעו 11,908 בדיקות מעבדה לאבחון הנגיף - המספר הגבוה ביותר עד כה. הדבר מגיע ברקע הדיונים אודות גיבוש אסטרטגיית יציאה מההסגר, שבמסגרתם דורשים גורמים שונים להגביר את כמות הבדיקות שמתבצעות - כתנאי ליישום ההקלות.

מעבדה לבדיקות נגיף הקורונה
מעבדה לבדיקות נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

בד בבד, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב דרש בישיבה הממשלה ביום חמישי תוספת של 3,000 עד 5,000 מיטות אשפוז חדשות למערכת הבריאות – חצי מהן לטיפול נמרץ, כך לפי גורמים שהשתתפו בישיבה.

לפי הגורמים שהשתתפו בישיבה, בר סימן טוב אמר כי צריך להגדיל את הספיקה של מערכת הבריאות "מתוך מחשבה שהקורונה איתנו כדי להישאר לאורך זמן". הוא הוסיף כי זה יסייע גם לתת הקלות נוספות בהסגר בעתיד. "בחורף יהיה לנו שיא קשה. צריך לקחת בחשבון שאולי נאבד שליטה ונעלה מהר במספר המונשמים", אמר בר סימן טוב.

משה בר סימן טוב, בר סימן טוב, משרד הבריאות, מנכל משרד הבריאות, מנכ''ל משרד הבריאות
מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב

פקיד בכיר שהשתתף בישיבה אמר כי התחושה היתיה כי בר סימן טוב מנסה להביא הישגים למערכת הבריאות תוך שימוש בהקלות על ההסגר. בר סימן טוב מצידו אומר בתגובה כי לא קשר בין תוספת המיטות למערכת הבריאות להקלות בהסגר אלא רק הדגיש את הצורך להגדיל את כושר הספיקה של מערכת הבריאות.