למרות העלייה בתחלואה: הקבינט החליט שלא להטיל הגבלות נוספות

בעוד שהשרים ביקשו להתמקד בעיקר בהידוק הפיקוח על נתב"ג, משרד הבריאות המליץ להשיב חלק מההגבלות, ביניהן חובת עטיית מסכות בשטחים פתוחים • מנכ"ל משרד הבריאות הודיע על פרישה מתפקידו

זמן צפייה: 09:07

קבינט הקורונה התכנס היום (ראשון) ודן באפשרות של החזרת הגבלות, בעקבות העלייה בתחלואה. בעוד שמשרד הבריאות המליץ להשיב את ההגבלות, רוב חברי הקבינט התנגדו לכך. השרים ביקשו להתמקד בעיקר בהידוק הפיקוח על נתב"ג, על כן, הוחלט כי יגובש מודל אכיפה בנושא הבידודים, בדגש על חוזרים מחו"ל. בתוך כך, לפני פתיחת הישיבה, מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי הודיע על התפטרותו.

מעבר לצעדים הנקודתיים, ישנה מחלוקת על הנתונים שצריכים להכתיב את המדיניות - אם היא תיקבע על פי מספר הנדבקים או לפי מניין החולים הקשים. על כך מסר בכיר במשרד הבריאות לחדשות 13: "מי שלא יפעל עכשיו כדי להוריד את התחלואה - עלול להיקלע לסגר בקרוב".

יש לציין כי על פי עיקרי התוכנית שהציג משרד הבריאות לחברי הקבינט יש להיערך לביצוע של כ-100 אלף בדיקות ביממה. כמו כן, במשרד סבורים כי יש להציג מתווה לפיו התקהלויות ילדים רחבות יהיו בכפוף לבדיקות, וכן השבת חובת עטיית המסכות גם בשטחים פתוחים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארדן לבנט: עוזב את תפקיד השגריר בארה"ב – אמשיך כשגריר באו"ם

פרופ' רוטשטיין: "מצב בתי החולים גרוע יותר היום מבמרץ 2020"

תושבי אביתר נערכים לפינוי: "הביאו אוהלים וציוד לשהייה ארוכה"

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים הפעילים עומד כרגע על 1,186, זאת כאשר 63 נשאים חדשים התגלו מחצות מתוכם 23 במצב קשה ו-16 מונשמים. מניין המתים מפרוץ המגפה הינו 6,429. ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע אמש בפתח ישיבת הממשלה כי האלוף במילואים רוני נומה ימונה לפרויקטור הקורונה בנתב"ג.

לאחר שהכריז על מינויו של נומה, הסביר כי קיבל את התפקיד משום ש"עשה עבודה יוצאת מהכלל בבני ברק ועם הציבור החרדי. האחריות תהיה טיפול עכשיו - אבל גם בהסתכלות כלפי העתיד. שכן, לא תמיד החיסון יעבוד. יכולים להיות וריאנטים גם עוד חודש, עוד שנה, או עוד ארבע שנים, שאין להם חיסון".