תושבי אביתר נערכים לפינוי: "הביאו אוהלים וציוד לשהייה ארוכה"

שעות לפני שייכנס לתוקפו הצו שמאפשר את הריסת המאחז, תושבי המקום קראו לפעילי ימין להגיע בהמוניהם עם "מצב רוח חלוצי - ולעצור את תוכנית ההרס". סמוטריץ': "קורא לבנט להסדיר את היישוב"

זמן צפייה: 00:31

שעות בודדות לפני שהצו המאפשר את הריסת יישוב אביתר ייכנס לתוקפו, תושבי המאחז קראו היום (ראשון) לפעילי ימין להגיע למקום, ולדרוש "את עצירת תוכנית ההרס", לשון ההודעה. בכוונת התושבים להקים עיר אוהלים מהלילה ולאורך השבוע הקרוב, ולנסות למנוע את הפינוי הצפוי.

"נכון לעכשיו, אנו מכירים התארגנות מסיבית מאוד של כוחות לפינוי והרס - אך עדיין לא ידוע לנו על זמן מוגדר לביצוע", כתבו תושבי אביתר בהודעה שהפיצו. "אנחנו מזמינים אתכם להצטרף לעיר אוהלים החל מהערב, למשך השבוע הקרוב. הביאו אוהל, ציוד לשהיה ארוכה, אוכל - והמון מצב רוח חלוצי".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

רוני נומה מונה לפרויקטור הקורונה בנתב"ג; ת"א הפכה לעיר צהובה

אושר מינויו של עמית איסמן לפרקליט המדינה – 3 שרות נמנעו

תושבי אביתר נערכים לפינוי: "הביאו אוהלים וציוד לשהייה ארוכה"

אריה דרעי, אביתר
חבר הכנסת אריה דרעי בעת ביקורו באביתר | צילום: רועי חדי

מוקדם יותר הבוקר, יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' ביקר במאחז יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן. "יש מאות רבות של מאחזים לא חוקיים שמקימים ערבים כאן מסביב - גם בימים אלו ממש", אמר סמוטריץ'. "יש יישוב אחד שקם כאן על אדמה ששייכת לעם ישראל, יישוב שהוקם אחרי פיגועים קשים כדי לוודא שאנחנו מחזקים את האחיזה שלנו באדמות ארץ ישראל".

"את אביתר ניתן להסדיר", הוסיף סמוטריץ', והדגיש כי "אל מול הרמת הראש והגאווה הגדולה של האויבים שלנו מסביב, אוי ואבוי לנו אם ניתן להם רוח במפרשים שתשפיל את היהודים ואת ההתיישבות הישראלית. אביתר חייבת להישאר במקומה ואני קורא לכל מי שיש לו יד ורגל בעניין, שר הביטחון וראש הממשלה - אתם חייבים להשאיר ולהסדיר את אביתר".

גם יו"ר שס אריה דרעי הגיע עם כל חברי מפלגתו ליישוב, והצהיר כי בכוונתו לפנות לבנט, "ולדרוש שהקבינט יתכנס ויאשר את היישוב. אסור שההחלטה הזאת תישאר בידי אלוף פיקוד מרכז", טען דרעי. "זה לא עניין פרטי של אף אחד. צריך שהקבינט יבין את כל ההשלכות על המקום, על כל האזור ועל כל ארץ ישראל".

יוסי דגן, אריה דרעי
יוסי דגן, יו''ר מועצת שומרון, יחד עם חבר הכנסת אריה דרעי | צילום: רועי חדי

המאחז אביתר הוקם לפני 8 שנים, לאחר רצח אביתר בורובסקי. בנייתו התחדשה לפני כחודש, שבועות ספורים לאחר רצח יהודה יהודה גוואטה בפיגוע ירי בצומת תפוח. בישוב מתגוררות כ-50 משפחות, ועוד 70 נוספות ממתינות להיכנס לגור במקום.