רוני נומה מונה לפרויקטור הקורונה בנתב"ג; ת"א הפכה לעיר צהובה

113 נשאים חדשים התגלו במהלך השבת • בנימינה עדיין אדומה, מודיעין וכוכב יאיר כתומות ואילו הרצליה וכפר סבא - צהובות • בנט לראשי הרשויות: תפעלו לקידום התחסנות של בני ה-12 ומעלה

זמן צפייה: 06:46

ראש הממשלה נפתלי בנט הודיע הבוקר (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה כי האלוף במילואים רוני נומה ימונה לפרויקטור הקורונה בנתב"ג. בדבריו, התייחס בנט לעלייה בתחלואה כפי שנרשמה בימים האחרונים, ואמר: "הגישה שלנו פשוטה - מקסימום הגנה על אזרחי ישראל עם מינימום פגיעה בשגרה ובמשק. מסכות במקום הגבלות, חיסונים במקום סגרים".

"כדי שננצח את הקורונה צריך שהממשלה תנהל וצריך שהציבור ישתף פעולה", הוסיף ראש הממשלה, שטען כי מבחינתו - "העסק מנוהל היטב. אם אנחנו נהיה ממושמעים עכשיו, בדברים מאוד קטנים, אנחנו נמנע את הברדק אחר כך. זה דיל שהציבור כולו צריך להירתם אליו".

לאחר שהכריז על מינויו של נומה, הסביר כי קיבל את התפקיד משום ש"עשה עבודה יוצאת מהכלל בבני ברק ועם הציבור החרדי. האחריות תהיה טיפול עכשיו - אבל גם בהסתכלות כלפי העתיד. שכן, לא תמיד החיסון יעבוד. יכולים להיות וריאנטים גם עוד חודש, עוד שנה, או עוד ארבע שנים, שאין להם חיסון".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

האסון במירון: נשיאת העליון לשעבר תעמוד בראש ועדת החקירה

האסון במיאמי: מניין המתים עלה ל-5; משלחת ישראלית יצאה לסייע

ירושלים: שני בני אדם נהרגו ו-5 נפצעו בשריפה שפרצה בבית פרטי

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

מוקדם יותר הבוקר, משרד הבריאות עדכן כי 113 בני אדם נמצאו מאומתים לקורונה במהלך השבת, זאת כאשר 0.4% מסך 30 אלף הבדיקות שבוצעו יצאו חיוביות. כעת בישראל, 1,175 חולים פעילים, מתוכם 26 במצב קשה ו-17 מונשמים. מניין המתים מפרוץ המגפה הינו 6,429. תל אביב הוגדרה הבוקר צהובה לפי מודל הרמזור, זאת לאחר שבועות ארוכים שבהם הייתה ירוקה. לצידה, הרצליה וכפר סבא נצבעו בצהוב גם כן, בנימינה - עדיין אדומה, ומודיעין וכוכב יאיר - כתומות.

בתוך כך, ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי שלח מכתב לראשי הרשויות, שבו קרא להם לקדם התחסנות מפני הנגיף בקרב בני הנוער. "שוחחתי עם ראש הממשלה נפתלי בנט", כתב חולדאי, "והוא ביקש שנפעל במהירות ובנחישות לקידום ההתחסנות. אבקש שכל אחד מאיתנו יבצע הערכת מצב דחופה בעירו, ויעדכן לגבי רעיונות לעידוד ההתחסנות".

הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף
הכנות למפקדת הקורונה של פיקוד העורף | צילום: דובר צה''ל

אמש, בריאיון לחדשות 13, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס התייחסה להתפרצות המחודשת של הקורונה, ואמרה כי "כבר לא מדובר בהתפרצות נקודתית בבנימינה או במודיעין, התחלואה התפשטה להרבה יישובים. בערך 50% מהמאומתים עם סימפטומים - אך לא הייתי נכנסת להיסטריה, כי החיסון עדיין יעיל מאוד במניעת מחלה קשה".