שיא של נדבקים ביממה: 1,348 אובחנו אתמול; גנץ נכנס לבידוד

מספר החולים הפעילים עלה ל-14,104, בהם 36 מונשמים. מניין המתים טיפס ל-343. חרף הסגר החלקי באשדוד: מספר הנדבקים בעיר ממשיך לצמוח • שר הביטחון: "מרגיש מעולה. אין מקום ללקיחת סיכונים"

זמן צפייה: 01:14

מגפת הקורונה: שר הביטחון בני גנץ נכנס הבוקר (רביעי) לבידוד, בשל חשד לחשיפה לחולה בנגיף, שהינו חבר של המשפחה, בתחילת השבוע. ראש הממשלה החליפי חש בטוב וממשיך לנהל את ענייני המשרד ויתר עיסוקיו הציבוריים מהבידוד, לדבריו, "‏לאחר התייעצות עם גורמים רפואיים, אבצע בדיקת קורונה וחקירה אפידימיולגית ואפעל בדיוק לפי ההנחיות. אין מקום ללקיחת סיכונים". במקביל, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 1,348 ישראל כי נדבקו בקורונה - מספר שיא מאז פרוץ המגפה.

עוד עדכן המשרד כי מניין החולים הפעילים עלה ל-14,104, מתוכם 107 במצב קשה, בהם 36 מונשמים ו-82 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי הנגיף עלה ל-343. עד כה, יותר מ-18 אלף ישראלים החלימו מהמחלה. כמו כן, אתמול בוצעו 28,143 בדיקות, מתוכן 5% היו חיוביות לקורונה - עלייה של 0.6% מהיום לפני כן.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת השרים החליטה: ביתר עילית תוכרז אזור מוגבל

הושג מתווה לאוטובוסים: יכילו חצי מהתפוסה ויסיימו לפעול מוקדם

החקירה במעון רה"מ: אב הבית ייחקר בחשד לשיבוש הליכי משפט

בני גנץ
בני גנץ | צילום: רויטרס

על פי נתוני המשרד, מספר החולים המאומתים הגבוה ביותר הוא בירושלים, שם נמצאים 5,942, לאחר מכן בני ברק עם 4,116 ואז תל אביב שבה אובחנו 1,991 חולים פעילים. מעבר לכך, למרות הסגר החלקי שחל באשדוד העלייה בתחלואה בעיר נמשכת, וכעת מניין הנדבקים עומד על 1,136. על כן, אשדוד נמצאת במקום הרביעי בארץ מבחינת מניין החולים הפעילים.

בתוך כך, ועדת השרים הודיעה כי החל מהיום בשעה 13:00 ובמשך שבוע שלם, ביתר עילית מוכרזת כ"אזור מוגבל", כך שהכניסה והיציאה לעיר, וכן התנועה והעסקים בתוך העיר עצמה - מוגבלות. כמו כן, ראש הממשלה והמל"ל החליטו על ביטול הקייטנות ומחנות הקיץ מכיתות ה' - למרות התנגדות השר זאב אלקין.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין תקף את החלטת הוועדה, וסיפר כי שלח "מכתב בהול לשר הבריאות בדרישה לבטל את הסגר הצפוי על העיר. בדומה להתנהלות המשרד בכל התקופה האחרונה, ההחלטות מתקבלות בשרירותיות מבלי שום התייעצות ושיתוף פעולה עם הרשות המקומית".

רובינשטיין הוסיף כי הוא "מתנגד נחרצות לסגר - שלא יועיל דבר ורק יהפוך את העיר למדרגה של הנגיף. אנו מתחננים לפינוי חולים במשך שבועות ויש לנו תוכנית סדורה בעניין, אך לשווא. במקום זה, משרד הבריאות פועל בסנקציות ובהטלת מגבלות, מבלי שהוא פועל לסייע בהוצאת החולים מן העיר".