החקירה במעון רה"מ: אב הבית ייחקר בחשד לשיבוש הליכי משפט

פרסום ראשון: לאחר שאחת העובדות טענה שאיימו עליה בפיטורים אם לא תעיד לטובת שרה נתניהו, אפי אזולאי צפוי להיחקר באזהרה בחשד להדחה לעדות שקר, ואף ייתכן כי יעומת עם העובדת

זמן צפייה: 01:37

פרסום ראשון: אב הבית במעון ראש הממשלה, אפי אזולאי, שנחשב מקורב לאשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, צפוי להיחקר היום (רביעי) באזהרה בחשד לשיבוש הליכי משפט והדחה לעדות שקר. זאת לאחר חשיפת פרטים חדשים מהחקירה בחדשות 13, שהבהירו כי החשד המרכזי בפרשה הוא סחיטה באיומים נגד שתי עובדת במעון. על כן, ייתכן כי אזולאי יעומת עם אחת העובדות.

החקירה נפתחה לאחר שעובדת המעון, ליאורה בביאן, טענה בפני היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה כי שיקרה בעדותה לטובת נתניהו. לדברי בביאן, "איימו עליי שאם לא אעיד לטובת שרה נתניהו יפטרו אותי". כמו כן, העובדת הוסיפה כי אב הבית, אפי אזולאי, גם איים עליה והוא צפוי להיחקר באזהרה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תוכנית ההצלה שאמורה הייתה למנוע את הגל השני – ונתניהו גנז

הושג מתווה לאוטובוסים: יכילו חצי מהתפוסה ויסיימו לפעול מוקדם

על קו הגבול: איראן מאיימת בנקמה – וצה"ל מעלה כוננות בצפון

שרה נתניהו
''מסכת התעללויות והכפשות''. שרה נתניהו | צילום: רויטרס

לפני כן הגישה נתניהו תביעה נגד עובדת המעון לשעבר סילבי גנסיה, בעקבות הקלטות עובדות המעון שנחשפו בחדשות 13. נתניהו תובעת את גנסיה בגין הפרת התחייבות מפורשת לשמירה על פרטיות, הוצאת לשון הרע, אימוץ טיעונים מכפישים ושקריים על שרה נתניהו. זאת, לאחר שגנסיה התלוננה באוזני חברתה על היחס מצד בני משפחת נתניהו.

לאחר הגשת התביעה, גנסיה סיפרה הערב בריאיון לחדשות 13 על העבודה בבית, קוד הלבוש שהוכתב לה - והיחס אליה במעון ראש הממשלה, מצד בני הבית. לדבריה, "נתניהו שאלה אותי אם יש עונשים - איך אני אקבל את העונש. לכל בגד יש קוד: קוד 1, קוד 2, קוד 3. בקוד 3 צריך להתכופף על ארבע ולנקות עם מברשת קטנה את הכניסה - היינו עושים את זה כמה עשרות פעמים ביום. היה מאוד חשוב לגברת שאם אני בקוד 3 והיא עם פיג'מה, אז אנחנו צריכים ממש מרחק. קוד 3 זה לא נקי".

סילבי גנסיה
סילבי גנסיה | צילום: חדשות 13

מהר מאוד הפכה העבודה לסיוט. "הרגשתי באמת כמו עבד, בלי צלם אנוש - אסור לאכול, אסור לשתות, אסור לשבת", סיפרה גנסיה. "היא הייתה צורחת 'מפגרת, מטומטמת, סתומה'. היא ביקשה שאני אגהץ לה חולצה, גיהצתי לה וזה לא הספיק לה. היא תפסה את המגהץ באוויר וחשבתי שאני אקבל אותו בראש".