גמזו: "אם תהיה רמת תחלואה גבוהה לפני החגים – נטיל מגבלות"

ממונה הקורונה אמר בתדרוך כי בשבוע הבא יחל מבצע אכיפת התקהלויות, והתייחס לשנת הלימודים הקרובה: "משרד החינוך רוצה שהכול ייפתח - אנחנו צריכים לשים לב לא לשים משקולת אחת יותר מדי"

זמן צפייה: 01:53

ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו התייחס היום (שלישי) בתדרוך השבועי במשרד הבריאות לאפשרות של סגר בחגים, ואמר כי "אני לא יכול להגיד לכם עכשיו מה יהיה בחגים. אני חושב שזה לא המקום כרגע להכריע. החגים מטילים עלינו אתגר נוסף כולל אלו של מערכת החינוך - אם אנחנו ברמת תחלואה גבוהה קרוב לחגים אנחנו נצטרך להטיל הגבלות".

עוד התייחס גמזו לפתיחת שנת הלימודים הקרובה ואמר כי "משרד החינוך רוצה שהכל יפתח, אנחנו צריכים לשים לב שאנחנו לא שמים משקולת אחת יותר מדי, צריך לחשוב היטב ולא למהר בהחלטה". עוד הוסיף כי בשבוע הבא יחל מבצע אכיפה על התקהלויות בכל הארץ: "עולים מדרגה בתיאום עם ראש אגף מבצעים של המשטרה. בישיבות המטה שלי יגיע בכל יום נציג משטרה שנדון במצב האכיפה והתחלואה באותה עיר".

לכתבות נוספות בנושא >>

ישראל ואוקראינה בהודעה משותפת: הימנעו מביקור באומן בראש השנה

רגע לפני הקורונה: ההשקעות בבריאות לנפש קטנות בהשוואה בינ"ל

שש בגרויות בלבד וצמצום החומר: התוכנית ללימודים בצל הקורונה

פרופ' רוני גמזו
פרופ' רוני גמזו | צילום: חדשות 13

גמזו המשיך וציין כי "הורדת תחלואה משמעותית מרגע לרגע זה רק על ידי הגבלת תנועה מאסיבית במדינה - סגר. זה משמעויות כבדות מאוד ולכן אני לא נוקט בזה. זה אומר הורדה הדרגתית, עבודה בניהול נכון לפי מתווה. אני מגיע לממשלה ומציג מתווה - תמיד יש אפשרות לבחור מתווה אחר".

כמו כן, התייחס לנסיעה ההמונית לאומן בראש השנה וציין: "את הנסיעה לאומן לא ניתן למנוע או לשלול דרך קונקשיין. אנחנו צריכים למנוע טיסות צ'ארטר המוניות לשם. אין בידינו להיות אחראים על האירוע גם בנחיתה, גם במטוסים וגם שם. אני לא מציע לאף אחד לאשר טיסות צ'ארטר המוניות שיוצרות סכנה נוספת לתחלואה גם פה בישראל וגם באוקרינה".