פרופ' אש: "הנתונים מדאיגים, לא אהסס להמליץ על סגר אם נידרש"

בתדרוך ראשון מאז נכנס לתפקיד, הבהיר ממונה הקורונה כי "הנגיף יישאר כאן בשנה הקרובה - עלינו להיערך לכך" • בכירים במשרד הבריאות: השרים פוגעים בתוכניות היציאה מהסגר

זמן צפייה: 05:08

ממונה הקורונה, הפרופסור נחמן אש, אמר הערב (חמישי) בתדרוך ראשון שערך כי "נתוני התחלואה מדאיגים, מקדם ההדבקה גבוה מ-1 ועלולה להתרחש הדרדרות בעקבות פתיחת מערכת החינוך והמסחר - לא אהסס להמליץ על סגר אם נידרש לכך".

"לצערי יש אנשים חסרי אחריות שמהווים סכנה לכולנו - אלו שעושים אירועים, והמיעוט שמזלזל פוגע בכולנו. חייבים שילוב של אחריות אזרחית ואכיפה קפדנית", המשיך אש. "אנו פועלים במרץ להביא את מבצע החיסונים לפועל, אבל מצפים לנו עוד ימים קשים. הקורונה עוד לא מאחורינו - היא תהיה כאן בשנה הקרובה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל טעות בהליך: "אסטרהזניקה" צפויה לבצע ניסוי מחודש לחיסון

לאחר הסערה: שירה איסקוב תוכל לחסן את בנה למרות התנגדות בעלה

הצפות ונזקים מהסערה: "מזל גדול שלא היו נפגעים בנפש"

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2611202100' autoplay='0' credit='לע"מ' desc='ממונה הקורונה, הפרופסור נחמן אש' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/q_auto,f_auto/v1606415889/sqemzu_d3pct4.jpg' kid='1_n5nrztng' duration='98'']

נוסף על כך, ממונה הקורונה הבהיר כי חיסון יעיל ככל הנראה יגיע לישראל רק באמצע שנת 2021, או במקרה הרע לקראת סוף השנה. "אנחנו צריכים ללמוד לחיות עם הקורונה. לכן, עלינו כמדינה וכאזרחים להיערך לפחות לשנה שבה עדיין נחיה בשגרת קורונה. זה הרבה זמן וזו משימה מורכבת", אמר.

בכירים במשרד הבריאות: השרים פוגעים בתוכניות היציאה מהסגר

בכירים במשרד הבריאות אמרו הערב לחדשות 13 כי הם הגיעו למבוי סתום במלחמה במגפת הקורונה, משום שתוכניות היציאה מהסגר אינן מיושמות כראוי פעם אחר פעם. לדבריהם, "תוכנית היציאה מתה - בגלל פוליטיקה", כשהשרים מערבבים את סדר ההקלות שנקבע במתווה ליציאה מהסגר.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להביא הגבלות נוספות, אך כאמור, במשרד הבריאות הגיעו למבוי סתום. לכן, עיקר המלחמה בנגיף תתמקד בעלייה במקדם ההדבקה באמצעות בדיקות נרחבות וייעול מערך החקירות האפידימיולוגיות.

נוסף על כך, במערכת הבריאות נשמעות אזהרות חריפות, בעקבות העלייה בהיקף התחלואה, ומסרו כי "ישראל בדרך להתפרצות נוספת של המחלה". כבר בשבוע האחרון נראית עלייה משמעותית במספר ילדי בתי הספר היסודיים שחולים בקורונה, ובמערכת הבריאות חוששים כי כמות הנדבקים תעלה עם פתיחת המשק.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי לראשונה מזה כחודש התגלו בישראל יותר מאלף נשאי קורונה ביממה, 1,069 במספר. בכך, מניין הנדבקים בנגיף עלה ל-332,317 בני אדם. כעת בארץ, 9,422 מאומתים פעילים, בהם 282 במצב קשה, מתוכם 122 שמחוברים למכונת הנשמה. מניין המתים עלה ל-2,826.