560 ישראלים נדבקו בחו"ל בנובמבר – 165 מהם בטורקיה

מנתונים שנחשפו בחדשות 13 עולה כי בכל יום בממוצע נכנסים לארץ אזרחים שחלו בקורונה במדינות אחרות. מארה"ב שבו 62 תושבים ומיוון - 55. מגמה מטרידה: שבים מחו"ל לא מקפידים על בידוד

זמן צפייה: 03:09

560 ישראלים חזרו ארצה מחו"ל בחודש נובמבר לאחר שנדבקו שם בקורונה – כך עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הערב (רביעי) לראשונה בחדשות 13. מטורקיה שבו 165 נשאי הנגיף, מארצות הברית – 62, מיוון, שמוגדרת אדומה – 55, מרוסיה – 35 ומאיחוד האמירויות – תשעה.

בד בבד, במשרד הבריאות מזהים מגמה מטרידה שלפיה שבים מחו"ל אינם מקפידים על הנחיות הבידוד. המשנה למנכ"ל המשרד, פרופ' גרוטו, התייחס היום לנושא ואמר כי "אנחנו בהחלט הולכים לשנות כנראה קצת את המדיניות בהקשר הזה, לאפשר מצד אחד בידוד יותר מקוצר עם בדיקות, ומצד שני, מי שלא ירצה לעשות בדיקות יצטרך כנראה ללכת למלונית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

‏פרופ' לוי: נחסן את הקשישים ועובדי מערכת הבריאות עד פברואר

הגדרות הרמזור שונו: כך זה ישפיע על מערכת החינוך

פוטין הורה להתחיל מבצע חיסונים נרחב ברוסיה משבוע הבא

נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה
נוסעים מנתב''ג עוטים מסכות נגד קורונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר השבוע אישר קבינט הקורונה לתקן את פיילוט הקניונים ולרווח מעט את המרחק המותר בין הלקוחות, זאת בניסיון למנוע את העומסים שנראו בימים האחרונים במרכזי הקניות השונים. בתוך 24 שעות, התפוסה המרבית שתותר בשטח הקניון תשתנה מיחס של אדם ל-7 מ"ר ליחס של אדם ל-15 מ"ר.

בחנויות שגודלן הינו יותר מ-150 מ"ר, תתווסף ההגבלה הקובעת כי התפוסה המרבית היא אדם אחד לכל 15 מ"ר, זאת בנוסף לכלל האוסר שהייה של יותר מ-10 לקוחות בחנות בו זמנית. השינוי במתווה הוא יוזמה של משרד הבריאות, אשר פורסם ערב לפני כן לראשונה בחדשות 13.

כזכור, פיילוט הקניונים יצא לדרך ביום שישי האחרון, במסגרתו נפתחו לקהל הרחב 15 מרכזי קניות ברחבי הארץ, וזאת לאחר כשלושה חודשים שבהם היו סגורים בשל הגבלות הקורונה. באופן צפוי ולאור הפתיחה, רבים הגיעו לחנויות - מה שיצר עומסים כבדים. בכירים ברשתות האופנה יצאו נגד הפיילוט עליו החליט קבינט הקורונה, וזעמו: "פתחו מעט מדי קניונים - העניין נועד מראש לכישלון".