‏פרופ' לוי: נחסן את הקשישים ועובדי מערכת הבריאות עד פברואר

מנכ"ל משרד הבריאות העריך בשיחה עם מנכ"לי קופות החולים כי החיסון של פייזר יהיה הראשון שיגיע לישראל • ועדת השרים אישרה: סגר של ארבעה ימים ממחר בשפרעם בגלל העלייה בתחלואה

חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות
חזי לוי, מנכ"ל משרד הבריאות | צילום: חדשות 13

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, אמר הערב (רביעי) בשיחה עם מנכ"לי קופות החולים כי היעד שמציב משרדו הוא לחסן את אוכלוסיית הקשישים ועובדי מערכת הבריאות עד חודש פברואר וכי הוא מעריך שהחיסון של פייזר יהיה הראשון שיגיע ארצה.

‏עוד אמר המנכ"ל כי יוכשרו סטודנטים לסיעוד שייתנו חיסונים, לצד אפשרות לפרמדיקים. כמו כן, החיסונים יובלו בבלוקים של 1,000 למרפאות או למתחמים ייעודיים של קופות החולים. ‏בנוסף, יצא קמפיין הסברה לציבור של המשרד לצד הקופות ובהשתתפות מומחי חיסונים, לטובת הורדת החשש מההתחסנות. "חשוב שגם אישי ציבור יתחסנו בפומבי", אמר לוי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו: "ישראל רוצה חיסונים – ולא תשדירי בחירות"

הולכים לבחירות: הכנסת אישרה בקריאה טרומית את פיזורה

שבוע לאחר התאונה הטראגית: טרם ניתן לקבוע את סיבת ההתרסקות

מנכ''ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי
מנכ''ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי | צילום: חדשות 13

בד בבד, ועדת השרים לאזורים מוגבלים אישרה הערב להטיל סגר בשפרעם ממחר בשעה 17:00 למשך ארבעה ימים. זאת, בשל העלייה בתחלואה. כמו כן, יפיע ואום אל-פחם יישארו אזורים מוגבלים למשך שלושה ימים נוספים. הסגר על עראבה יסתיים.

בתוך כך, משרד הבריאות אישר הערב כי 948 ישראלים אובחנו חיוביים לקורונה מחצות, כאשר 2.3% מהנבדקים קיבלו תוצאות חיוביות. בכך, עלה מניין הנדבקים מפרוץ המגפה ל-339,318. 284 חולים במצב קשה, מהם 92 במצב קריטי, שמתוכם 81 מונשמים. מספר המתים עלה ל-2,883.