רופאה ישראלית באיטליה מזהירה: הדרך היחידה לעצור הנגיף – סגר

ד"ר עדי וייס פינק, שחיה ועובדת בצפון המדינה, מזהירה בריאיון לחדשות 13 את הישראלים משאננות: "הבעיה העיקרית הייתה הזלזול - המחלה הזאת מתפשטת לממדים שלא ייאמנו"

זמן צפייה: 03:53

מגפת הקורונה: ד"ר עדי וייס פינק, רופאה שעובדת בבית חולים בצפון איטליה, מוקד ההתפרצות שהביא למותם של אלפים ולקריסת מערכת הבריאות, מזהירה את הציבור הישראלי מפני השאננות והזלזול בנהלי ההסגר המחמירים שהוטלו בשבוע האחרון. "הבעיה העיקרית שלנו הייתה הזלזול, שלא הבנו את חומרת המצב ואת העובדה שהמחלה הזאת מתפשטת לממדים שלא ייאמנו".

"היום בבוקר בדיוק פורסם מחקר שעשו בעיירה קטנה ליד מילאנו", המשיכה. "יש שם 3,000 תושבים, וגילו שמי שהיה חולה בנגיף קורונה, לא היו בכלל סימפטומטיים. לא היה להם כלום, אפילו לא צינון, לא שיעול. כלום".

עוד בחדשות 13:

כמו באיטליה: הישראלים שמרימים את המורל – בשירה מהמרפסת

למרות ההסגר הכללי באיטליה: שיא של 368 מתים מקורונה ביממה

ישראלים שגרים באיטליה על החיים בסגר: "הכול סגור ומדכא"

כיכר סן פטרוס בקריית הוותיקן
כיכר סן פטרוס בקריית הוותיקן | צילום: רויטרס

"ככה האוכלוסייה ממשיכה וממשיכה וממשיכה להדביק", אמרה. "ברגע שאתה נפגש עם חבר אחד לארוחת ערב, הוא בא אליך הביתה, יכול להיות שהוא נראה בריא אבל בעצם יש לו את נגיף הקורונה והוא מדביק אותך, ואתה ממשיך להיפגש עם עוד אחד ואתה מדביק אותו".

הזינוק החד במספר הנדבקים והחולים הקשים הביא לעומסים קשים על בתי החולים, ולהתגשמות תרחיש האימים - קריסת מערכת הבריאות. "אנשים מאושפזים בבית חולים, מגיעים במצב קשה, באי ספיקה נשימתית ואתה צריך להחליט אם 'לבזבז עליו', בוא נקרא לזה, את המיטה, את המשאבים, אם בכלל שווה לך לבזבז את זה".

התפשטות נגיף הקורונה בונציה שבאיטליה
התפשטות נגיף הקורונה בונציה שבאיטליה | צילום: רויטרס

בניסיון להשתלט על התפרצות המגפה הכריזה בשבוע שעבר ממשלת איטליה על הסגר כללי על כל תושבי המדינה. "כולם צריכים להיות בהסגר. זו הדרך היחידה", היא קובעת. "רואים תוצאות. רואים תוצאות. רואים פה במילאנו בעשרת הימים האחרונים עיירה שהייתה לחלוטין בהסגר, אפילו לא לצאת לפארק עם הילדים".

לדבריה, תוצאות הסגר ניכרות לעין תוך זמן קצר. "רואים פה במילאנו בעשרת הימים האחרונים עיירה שהייתה לחלוטין בהסגר, אפילו לא לצאת לפארק. אפילו לא לצאת לפארק עם הילדים", היא מוסיפה. "התוצאות אומרות שבעשרת הימים האחרונים היו להם רק שבעה. העובדות מראות שהדרך היחידה להתמודד עם הווירוס הזה היא להיות בהסגר".

מסיכה על רקע מגדל אייפל שבפריז
מסיכה על רקע מגדל אייפל שבפריז | צילום: רויטרס

עיר האורות בהסגר

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, הכריז היום (שלישי) על שורת צעדים להתמודדות עם התפשטות הנגיף והטיל הסגר כללי על כל תושבי המדינה. פריז, העיר שמדי שנה מארחת מיליוני תיירים, דוממת מאז הטלת ההסגר. אתריה המפורסמים של העיר, בהם מגדל אייפל ומוזיאון הלובר, שהפכו לסמל האומה הצרפתית, ריקים מאדם.

"אני זוכר את הפיגוע בפריז, זאת הרגשה דומה. אנשים מפחדים, מסתכלים זה על זה בחשד, זה מוזר מאוד", סיפר אחד מתושבי העיר. תושבת נוספת סיפרה על תחושותיה הקשות: "לא חשבתי שאחיה בזמן כזה, אני מרגישה היום מה שסבא וסבתא שלי הרגישו ערב מלחמת העולם השנייה".