למרות ההסגר הכללי באיטליה: שיא של 368 מתים מקורונה ביממה

מניין הנפגעים מהמחלה במדינה ממשיך לעלות • אחוז ההצבעה בבחירות המקומיות בצרפת צנח ב-16% • מספר הנדבקים ביוון עלה ל-331, עד כה מתו במדינת האיים ארבעה בני אדם

זמן צפייה: 10:56

מגפת הקורונה: 368 בני אדם מתו ביממה האחרונה ממחלת הקורונה באיטליה. מדובר במספר שיא של מתים ביממה במדינה, שנרשם לאחר כניסת ההסגר הכללי במדינה לתוקף. גם ביוון נרשם זינוק במספר החולים, וכעת מניינם עומד על 331, לאחר ש-103 בני אדם אובחנו כנשאי הנגיף. אדם אחד מת מהמחלה במדינה, ומניין המתים בה עומד כעת על ארבעה.

בתוך כך, בחירות מקומיות מתקיימות היום ברחבי צרפת, ולפי שעה הצביעו רק 38% מבעלי זכות הבחירה. שיעור המצביעים צנח ב-16% לעומת אותה שעה בבחירות 2014, אז עמד שיעור ההשתתפות על 54.7%. כך נמסר ממשרד הפנים במדינה.

בד בבד, הקורונה ממשיכה להתפשט בארצות הברית, וביממה האחרונה התגלו בניו יורק 69 חולים חדשים. מושל המדינה שבה התפרצו מרבית המקרים בארצות הברית, אנדרו קואומו, הודיע כי ביממה האחרונה הוכפל מספר הבדיקות שהתבצעו, ועומד על 400. מתוך 700 החולים שאובחנו במחלה בניו יורק, 19% נזקקו לאשפוז בבית חולים.

עוד בחדשות 13:

הממשלה אישרה את התקנות המאפשרות לשב"כ לאכן חולי קורונה

בתוך יממה: מניין המתים מקורונה בספרד זינק בכ-100

זינוק במספר המתים באיראן; צרפת תגביל את התחבורה הציבורית

תיירים במסכות חולפים על פני קתדרלת הסגרדה פמיליה בברצלונה
תיירים במסכות חולפים על פני קתדרלת הסגרדה פמיליה בברצלונה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום דיווחו הרשויות בספרד על זינוק של כ-1,300 במניין הנדבקים, וכן על עלייה של כמאה במספר המתים ביממה האחרונה. עד כה נדבקו במדינה 7,753 בני אדם, ומתו 288. הסגר על הבירה מדריד נאכף על ידי רחפנים הטסים בשמי העיר וקוראים לתושבים המפרים את ההוראות לשוב לבתיהם.

גם באוסטריה נרשם זינוק, ומניין הנדבקים עומד על 800. בשל כך, הוטל סגר על המדינה, וכתשעה מיליון תושבים נקראו להישאר בבתיהם, למעט עבודה, קניות או מקרי חירום. שכנתה של אוסטריה, גרמניה, הורתה לסגור את הגבולות עם שוויץ, אוסטריה וצרפת, אך יותר מעבר סחורות.

בתוך כך, בבריטניה מחמירים היום את ההנחיות לציבור: שר הבריאות הבריטי אמר בריאיון לרשת BBC, כי בקרוב תצא הוראה לקבוצות סיכון, בהם זקנים מעל גיל 70 ובעלי מחלות רקע, להיכנס לבידוד ללא הגבלת זמן. כמו כן ציין כי מפעלי מכוניות, תחמושת ואספקה צבאית יתבקשו לשנות את המוצרים אותם הם מייצרים למכונות הנשמה שישמשו מחלקות לטיפול בקורונה בבתי החולים.

רופאים איראנים נערכים לטיפול בנדבקים בנגיף הקורונה
רופאים איראנים נערכים לטיפול בנדבקים בנגיף הקורונה | צילום: רויטרס

עלייה במספר הנדבקים והמתים נרשמה היום ברחבי העולם. עד כה נדבקו כ-156 אלף בני אדם ו-5,838 מתו, כך על פי נתוני סוכנות רויטרס.

באיראן, ביממה האחרונה נרשמו 1,209 מקרים חדשים של הידבקות, כך מסר משרד הבריאות המקומי בטוויטר. בד בבד, שחקן הליגה הספרדית אסקיאל גאראי דיווח בעמוד הטוויטר שלו שאובחן נשא של הווירוס.