החמרה במצבה של ילדה בת 11 שחלתה בקורונה - מורדמת ומונשמת

לאחר ששהתה באחד ממלונות הקורונה, תושבת טבריה התאשפזה במרכז הרפואי פוריה, עקב חום גבוה, הקאות וחוסר תיאבון, והועברה לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהיא במצב קשה

זמן צפייה: 02:35

מגפת הקורונה: חלה היום (ראשון) החמרה במצבה של ילדה בת 11, תושבת טבריה, שחלתה בקורונה והיא מאושפזת במצב קשה כשהיא מורדמת ומונשמת. היא אושפזה במרכז הרפואי פוריה עם חום גבוה, הקאות וחוסר תיאבון, לאחר ששהתה באחד ממלונות הקורונה והועברה לבית החולים רמב"ם בחיפה.

מוקדם יותר היום עדכן משרד הבריאות כי עלה ל-15,398 מניין הנדבקים בקורונה בישראל. 132 מהחולים במצב קשה ו-100 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מצבם של 93 מהנדבקים מוגדר בינוני, ושל 8,372 נוספים מוגדר קל. עד כה, 6,602 ישראלים שנדבקו בנגיף הקורונה כבר החלימו מהמחלה ושוחררו לביתם. מניין המתים עומד על 200 בני אדם. בנוסף, במשרד הבריאות דיווחו כי 403 מהחולים מאושפזים בבתי החולים השונים, 1,737 מטופלים בבתי המלון שהוסבו לשם טיפול בחולי קורונה, ואילו 5,629 מהמאובחנים שוהים בבידוד ביתי.

בד בבד, חנה שכטר, בת ה-89, שפונתה לפני כשלושה שבועות במצב בינוני לבית החולים סורוקה בבאר שבע לאחר שנדבקה בקורונה - תשתחרר הערב מבית החולים. היא פונתה לבית החולים לאחר שסבלה מחום ומקשיי נשימה, מצבה היה בינוני אך הוא הלך והשתפר במהלך תקופת האשפוז.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליצמן עוזב את משרד הבריאות: "רוצה להוביל לפתרון מצוקת הדיור"

רה"מ: טראמפ הבטיח להכיר בסיפוח – בטוח שיקיים בעוד כמה חודשים

9.2 מיליון אזרחים, 45% מהיהודים חיים בארץ: ישראל במספרים

מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה
מחלקות לטיפול בחולי קורונה במרכז הרפואי לגליל בנהריה | צילום: רוני אלברט

בתוך כך, הלילה נכנסו לתוקף תקנות שעת החירום, שקובעות הקלות נוספות בהסגר במטרה להחזיר בהדרגה את המשק הישראלי לשגרה בצל הקורונה נכנסו הלילה לתוקף. ההקלות יימשכו עד התאריך 3.5, ולאחר מועד זה ייבחנו הקלות נוספות בהתאם להמשך הירידה בהיקפי התחלואה.

על פי תקנות החירום החדשות תותר מכירת מזון במסעדות ללא ישיבה, טייק אווי, פתיחת מספרות ומכוני יופי, קוסמטיקה לרבות הסרת שיער בלייזר ופתיחה של חנויות במרחב הציבורי למעט בקניונים סגורים. פתיחת העסק תיעשה בהתאם לשמירה קפדנית על הכללים, כאשר עסק שיפר אותם יהיה חשוף לקנס של 2,000 שקלים.

כמו כן, החובה על חבישת מסכות במרחב הציבורי, החל מגיל שבע, למעט מי שעוסק בספורט או מי שיש לו סיבה רפואית ואישור לכך. עוד סוכם על עבודת מטפלים שיעבדו באופן יחידני או עם אנשים הגרים באותו משק הבית, ללא מגע, תוך שמירה על מרחק שני מטרים, עטיית מסיכות וחיטוי בין מטופל למטופל.

יעקב ליצמן
יעקב ליצמן | צילום: רויטרס

במקביל, שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום לראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו לעזוב את תפקידו במשרד הבריאות ולעבור למשרד השיכון. במכתב ששלח לנתניהו, כתב ליצמן כי "אחרי כעשור במשרד הבריאות, במקביל לתהליך יישום אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה בישראל, ולקראת הקמת ממשלה חדשה, הגעתי להחלטה שלא לחזור למשרד הבריאות בפעם הרביעית, ולהעדיף להוביל מהלך רחב לפתרון מצוקת הדיור בישראל במשרד השיכון".