ליצמן עוזב את משרד הבריאות: "רוצה להוביל לפתרון מצוקת הדיור"

אחרי עשור כממונה על משרד הבריאות, הודיע השר לרה"מ כי לא ימשיך בתפקידו. "ציבורים שלמים - בראשם הציבור החרדי, מתמודדים עם גילויי הסתה, הכללה והכפשות. תופעה שלא נוכל להשלים איתה"

זמן צפייה: 00:32

שר הבריאות יעקב ליצמן הודיע היום (ראשון) לראש הממשלה בנימין נתניהו כי בכוונתו לעזוב את תפקידו במשרד הבריאות ולעבור למשרד השיכון. במכתב ששלח לנתניהו, כתב ליצמן כי "אחרי כעשור במשרד הבריאות, במקביל לתהליך יישום אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה בישראל, ולקראת הקמת ממשלה חדשה, הגעתי להחלטה שלא לחזור למשרד הבריאות בפעם הרביעית, ולהעדיף להוביל מהלך רחב לפתרון מצוקת הדיור בישראל במשרד השיכון".

בעשור החולף כיהן ליצמן, בין היתר, כסגן השר, סגן במעמד שר וכאמור - כשר הבריאות. "אני יכול לומר בפה מלא ובלב בוטח כי מערכת הבריאות שלנו חזקה ויציבה", כתב. "תוחלת החיים בישראל גבוהה מול רוב מדינות העולם. למרות האתגרים והמורכבות, ולמרות שיש צעדים לעשות ונושאים שיש לשפר כדי לייעל את המערכת, עדיין מערכת הבריאות בישראל מובילה בתחומה, מקצועית ואיתנה, בהשוואה למדינות העולם, וביחס להיותה לפני עשור".

השר היוצא התייחס למגפת הקורונה - בעיקר למשבר שפרץ בחברה החרדית, וכתב: "לצערי, משבר הקורונה חשף תופעה קשה ומצערת שיש למגרה ולמנוע המשך קיומה. ציבורים שלמים - בראשם הציבור החרדי בישראל, מתמודדים עם גילויי הסתה, הכללה והכפשות. זו תופעה שלא נוכל להשלים עימה. אני, יחד עם חבריי ביהדות התורה ובש"ס, נפעל למנוע תופעה זו, נדאג להגן על מקומם, זכויותיהם וצרכיהם של בני הציבור החרדי, שהם אזרחים הנשמעים להוראות הרבנים והחוק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מניין החולים בקורונה עלה ל-15,398 – מהם 100 מונשמים

בעקבות השבתת רשתות המסחר: רשות התחרות בודקת חשד לתיאום אסור

אישה טלפנה לקרוביה מביה"ח – כחודש אחרי שהתבשרו שמתה מקורונה

שר הבריאות יעקב ליצמן על נגיף הקורונה
שר הבריאות יעקב ליצמן על נגיף הקורונה | צילום: חדשות 13

ליצמן סיפר כי הוא "גאה בתפקוד הנוכחי של מערכת הבריאות. קיבלנו החלטות דרמטיות לטובת אזרחי ישראל, בראשם היינו ראשונים לסגירת הכניסה לישראל מסין ומדינות נוספת במזרח - מה שהוכח כנכון וקריטי. אני גאה בעומדים איתי בראש מערכת הבריאות בעת חירום זו".

"אני מלא הערכה והוקרה, שלא לומר התפעלות והערצה, לצוותים הרפואיים של מערכת הבריאות שלנו. הרופאות והרופאים, האחים והאחיות, הם נכס אסטרטגי למדינת ישראל. אין אח ורע למסירות ולהשקעה שלהם, של אנשי מד"א וכל העוסקים בהצלת חיים במעבדות הרפואיות, בבתי החולים ובקופות החולים".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

ליצמן אמר שהוא סומך על ראש הממשלה שיידע להמשיך להוביל את מערכת הבריאות, והוסיף כי בכוונתו לשתף פעולה באופן מלא עם שר הבריאות הבא שימונה, זאת "כדי להביא להמשך הובלת המאבק בנגיף קורונה עד לניצחון, בעזרת השם, למען בריאות אזרחי ישראל".

"בל נטעה, סכנת הקורונה לא חלפה", הדגיש. "אנו נאבקים למניעת התפשטות נגיף הקורונה יום יום, שעה שעה, 24 שעות ביממה. אנחנו נדרשים לשמור בקפדנות על כל ההוראות והכללים, כדי להציל חיים ולמנוע הידבקות אפשרית וחזרה אחורה של ההוראות".

נתניהו וליצמן בהערכת מצב בנושא נגיף הקורונה, בחמ״ל משרד הבריאות
נתניהו וליצמן בהערכת מצב בנושא נגיף הקורונה, בחמ״ל משרד הבריאות | צילום: רויטרס

"במהלך השנים האחרונות העלנו את נושא הבריאות לראש סדר היום הציבורי. זכיתי לקדם רפורמות מרחיקות לכת במערכת הבריאות, להצעידה קדימה בכל פרמטר, לטובת כלל אזרחי ישראל, ללא הבדל בין המגזרים והאוכלוסיות. הצבתי מספר יעדים נדרשים ובעזרת השם עמדתי בהם בהצלחה".

השר היוצא סיכם את פועלו במהלך השנים, והזכיר כמה מהרפורמות שביצע, בהן רפורמה חברתית בטיפולי שיניים לילדים עד גיל 18, רפורמה בבריאות הנפש, במערך הסיעוד, וכן רפורמה "דרמטית", לשון ההודעה, בסימון המזון. "עשינו מהפכה בשירותי הרפואה בפריפריה, הקמנו בית חולים ציבורי חדש באשדוד, הגדלנו את תקציב משרד הבריאות למספר שיא של כל הזמנים, הכפלנו את סל התרופות למען ציבור החולים, והצלנו נפשות רבות בסיוע ועזרה למאות אלפי פניות ציבור בשוויוניות מלאה וללא אפליה".

דוגמית פלזמה נבדקת לפני טיפול בחולה קורונה | צילום: רויטרס

"אני מברך את נתניהו ואת יו"ר הכנסת ויו"ר כחול לבן בני גנץ, על מאמציהם להקמת ממשלת אחדות בישראל. כולי תקווה ותפילה שזו אכן תקום בקרוב, בעזרת השם, ושזו תהיה ממשלה טובה לישראל, שתפעל למען צורכי כל האוכלוסיות והמגזרים, ביציבות ובאחריות".