מגפת הקורונה: יותר מארבעה מיליון בני אדם נדבקו בנגיף

מתוך מיליוני הנדבקים בווירוס הלכו לעולמם בעקבות סיבוכי המחלה כ-277 אלף בני אדם, בעוד כ-1.5 חולים החלימו. כרבע מהנדבקים בנגיף - בארצות הברית. בספרד נמשכת מגמת הירידה בתחלואה

זמן צפייה: 01:00

מגפת הקורונה: מניין הנדבקים בנגיף בעולם טיפס היום ל-4,045,071, מתוכם הלכו לעולמם כ-277 אלף בני אדם, בעקבות סיבוכי המחלה. כמעט 1.5 מיליון איש כבר החלימו. כמו כן, כרבע מהנדבקים נמצאים בארצות הברית, שם אובחנו ביממה האחרונה כ-4,000 נדבקים נוספים. מעבר לכך, מספר מקרי המוות מקורונה בארצות הברית עלה ל-78,762.

במקביל, מגמת הירידה של התפשטות המגפה בספרד נמשכת, כאשר ביממה האחרונה מתו 179 בני אדם, ומניין מקרי המוות מהווירוס במדינה עומד כעת על כ-26 אלף. עם זאת, ביממה האחרונה אובחנו 2,666 תושבים כחולים בנגיף ומספר הנדבקים עומד על 262,783 בני אדם. באיטליה גם נמשכת מגמת הירידה, כאשר ביממה האחרונה מתו 194 בני אדם, ומספר מקרי המוות במדינה עומד על כ-30 אלף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

2 עובדים בבית הלבן נדבקו; טראמפ: "הנגיף ייעלם ללא חיסון"

צעיר טבע בכינרת, אושפז במצב אנוש – ואובחן חולה בקורונה

מניין חולי הקורונה הפעילים ירד ל-4,886; מתוכם 65 מונשמים

רחובות רומא השוממים בעקבות משבר הקורונה
רחובות רומא השוממים בעקבות משבר הקורונה | צילום: רויטרס

לקראת שורת הקלות בהסגר בבריטניה הלכו לעולמם ביממה האחרונה 346, כתוצאה מסיבוכי המחלה - המספר הכמעט נמוך ביותר בששת השבועות האחרונים. מניין מקרי המוות בממלכה המאוחדת עומד כעת על כ-31 אלף ומספר הנדבקים על כ-211 אלף בנים אדם.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה כי נגיף הקורונה ייעלם גם ללא חיסון, וכי הוא צופה שימותו לפחות 95 אלף בני אדם במדינה. "זה ייעלם בלי חיסון, ולא נראה את זה שוב, בתקווה, לאחר תקופת זמן".

טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי
טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי | צילום: רויטרס

טראמפ אמר את הדברים, כשבמקביל הדוברת של סגן הנשיא מייק פנס, קייטי מילר, אובחנה חיובית לקורונה. זאת, יום לאחר שאובחן עובד נוסף בסביבת הנשיא בבית הלבן. לאחר שהתקבלה התוצאה, שישה אנשי צוות של סגן הנשיא הורדו בפתאומיות מ"אייר פורס 2", המטוס המשמש את פנס, שעמד להמריא מוושינגטון הבירה לאייווה לפגישה עם מנהיגי דת.

אבחונה של מילר, הנשואה לעוזרו של טראמפ, סטיבן מילר, עלה במסיבת עיתונאים שערך טראמפ עם כתבים בבית הלבן. "תוצאות הבדיקות שלה היו טובות במשך הרבה זמן, ולפתע היום היא אובחנה כנשאית", אמר. כשנשאל לגבי התפרצות אפשרית של הנגיף בבית הלבן, ענה: "כל מה שאפשר לעשות זה לנקוט באמצעי זהירות ולעשות את הטוב ביותר שאפשר".