2 עובדים בבית הלבן נדבקו; טראמפ: "הנגיף ייעלם ללא חיסון"

נשיא ארה"ב אמר כי הוא צופה שימותו לפחות 95 אלף בני אדם במדינה • דוברת סגן הנשיא ועוזר של טראמפ אובחנו כנשאים של הנגיף • רוי הורן מצמד הקוסמים "זיגפריד ורוי" מת מקורונה בלאס וגאס

זמן צפייה: 01:00

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שבת) כי נגיף הקורונה ייעלם גם ללא חיסון, וכי הוא צופה שימותו לפחות 95 אלף בני אדם במדינה.

"זה ייעלם בלי חיסון, ולא נראה את זה שוב, בתקווה, לאחר תקופת זמן", אמר טראמפ בבית הלבן, וציין כי הוא צופה שיהיו 95 אלף מתים או יותר. כיום מספר המתים בארה"ב עומד על 78 אלף, ולמעלה מ-1.3 מיליון נדבקו עד כה בנגיף.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ | צילום: רויטרס

טראמפ אמר את הדברים, כשבמקביל הדוברת של סגן הנשיא מייק פנס, קייטי מילר, אובחנה חיובית לקורונה. זאת, יום לאחר שאובחן עובד בסביבת הנשיא בבית הלבן.

לאחר שהתקבלה התוצאה, שישה אנשי צוות של סגן הנשיא הורדו בפתאומיות מ"אייר פורס 2", המטוס המשמש את פנס, שעמד להמריא מוושינגטון הבירה לאייווה לפגישה עם מנהיגי דת.

אבחונה של מילר, הנשואה לעוזרו של טראמפ, סטיבן מילר, עלה של טראמפ עם כתבים בבית הלבן. "תוצאות הבדיקות שלה היו טובות במשך הרבה זמן, ולפתע היום היא אובחנה כנשאית", אמר. כשנשאל לגבי התפרצות אפשרית של הנגיף בבית הלבן, ענה: "כל מה שאפשר לעשות זה לנקוט באמצעי זהירות ולעשות את הטוב ביותר שאפשר".

קיטי מילר, דוברת סגן נשיא ארה''ב מייק פנס | צילום: רויטרס

בתוך כך, הלך לעולמו בגיל 75 רוי הורן, המוכר כחצי מצמד הקוסמים המפורסם זיגפריד ורוי, כתוצאה מנגיף הקורונה. הורן אובחן לפני כחודש כנשא, ואושפז בבית חולים בלאס וגאס. כזכור, בשנת 2003 הורן נפצע קשה לאחר שהותקף על ידי טיגריס שהיה חלק ממופע הקסמים.

צמד הקוסמים זיגפריד ורוי: רוי הורן (מימין) וזיגפריד פישבאכר | צילום: רויטרס

אתמול פורסם דוח התעסוקה של משרד העבודה האמריקני, וממנו עלה כי 20.5 מיליון אמריקנים איבדו את עבודתם במהלך חודש אפריל האחרון. בכך זינק אחוז האבטלה ל-14.7%, שיא מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת, לפני מלחמת העולם השניה.

מדובר במחיקה של צמיחה כלכלית שהתפרסה על פני כעשור, לאחר המשבר של שנת 2008, כשהסיבה לכך היא ההסגר שהוטל על מדינות ארצות הברית, שגרם לשיתוק כמעט מוחלט של הכלכלה. לשם השוואה לפני חודשיים, טרם משבר הקורונה, עמד אחוז האבטלה בארה"ב על 3.5%, שפל של 50 שנה. הנשיא טראמפ הגיב בריאיון לפוקס ואמר כי "זה היה צפוי", וכי "כעת הוא פועל להשיב את העבודות".

אנשים בארה''ב עומדים בתור לחתימה על מסמכי אבטלה
אנשים בארה''ב עומדים בתור לחתימה על מסמכי אבטלה | צילום: רויטרס

עד ליום ראשון הקרוב, יותר מ-40 מדינות בארצות הברית יחלו להיפתח באופן מסויים. חלק מהמדינות, כמו ג'ורג'יה, נפתחו באופן כמעט מלא, כולל חדרי כושר, מספרות; אחרות כמו פלורידה פתחו אף את חופי הים. בניו יורק, מוקד המגיפה בארצות הברית, טרם נפתחו עסקים לא הכרחיים, למרות הירידה העקבית במספרי החולים, כולל החולים הקשים, ובמספרי המתים ביממות האחרונות.

המתח בין הרצון לפתוח את המשק האמריקני ולהניע את הכלכלה, ובין הרצון לשמור על הבריאות והחשש מפני אובדן חיי אדם, קיים באופן בולט. על פי מחקר שנעשה במכון "פיו", -68% מהאמריקנים חוששים מפתיחה מהירה מידי של המשק, שעלול להביא להתפרצות מחודשת של הקורונה.

אבטלה בארה''ב
68% מהאמריקנים חוששים מפתיחה מהירה מידי של המשק | צילום: רויטרס

המתח הזה מגולם בהפנות הרבות שמתקיימות במדינות שונות בארצות הברית, בעיקר של תומכי הנשיא טראמפ, בקריאה לפתוח את המשק. בחלק מההפגנות האלה ישנם אפילו ביטויי גזענות וימין קיצוני, כמו שלטים ועליהם צלבי קרס.