טרם הידוק הסגר: 8,164 נדבקים חדשים; כמיליון וחצי חוסנו עד כה

משרד הבריאות עדכן כי אתמול בוצעו כ-122 אלף בדיקות, מתוכן 6.8% היו חיוביות. מספר מקרי המוות עלה ב-50 ועומד על 3,495 בני אדם, ו-824 חולים במצב קשה • אתמול ניתנו כ-115 אלף מנות חיסון

זמן צפייה: 02:06

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי אתמול אובחנו 8,164 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-122 אלף בדיקות, מתוכן 6.8% היו חיוביות. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-59,229, בהם 824 במצב קשה, מתוכם 207 מונשמים ו-221 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ב-50 ועומד כעת על 3,495.

בתוך כך, אתמול ניתנו כ-115 אלף מנות חיסון, ובכך מספר המתחסנים מתקרב ל-1.5 מיליון ישראלים. שר הבריאות יולי אדלשטיין מסר כי הוא "מבקש לא להיות בשאננות - מחר בחצות יתחיל סגר הדוק, חשוב להקפיד על ההנחיות. עוד קצת וסיימנו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

האם תעדוף החיסונים עובד? כ-35% מהמתחסנים – צעירים

ההחלטות שלא התקבלו: כך ישראל הגיעה לסגר מהודק בפעם השלישית

"שש שעות ליד גופה": מחלקת הקורונה שקורסת מעומס • תיעוד מיוחד

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

ועד הגנים הארצי הגיב להחלטת הממשלה על החמרת ההגבלות, ביניהן סגירת גני הילדים. הוועד דרש ביטול הלמידה מרחוק בגני הילדים, בניית תוכנית מענקים יעודית ומותאמת לילדים בגילי גן, מבצע מיידי לחיסון צוותי החינוך ותגבור וסבסוד צוותי השירות הפסיכולוגי בכלל הרשויות ברחבי הארץ.

כאמור, אתמול אישרה הממשלה להחמיר את הגבלות הסגר, בניסיון להפחית את התחלואה כפי שנרשמה בישראל בשבועות האחרונים. על כן, החל מיום חמישי הקרוב בחצות ולמשך כשבועיים, יוטל ברחבי הארץ סגר מלא - שילווה בסגירת מערכת החינוך, למעט מוסדות לחינוך מיוחד ולנוער בסיכון. מסוף השבוע תותר עבודה רק במקומות חיוניים בלבד. הקניונים, השווקים וחנויות הרחוב ייסגרו, למעט כאלה שיוגדרו כחיוניים. בנוסף, יציאה מהבית תתאפשר רק לצרכים הכרחיים ובתוך עיר המגורים.

חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה
חסימת כביש 1 לבדיקות המשטרה | צילום: רויטרס

עוד קבעה הממשלה כי במהלך ימי הסגר, אסור יהיה לשהות בבית של אדם אחר או לאסוף אוכל ממסעדות. עם זאת, תותר התקהלות של עשרה אנשים בשטח פתוח וחמישה בחלל סגור. ישראלים שרכשו כרטיסי טיסה לפני הסגר יורשו לטוס. אחר כך - יורשה רק מי שיקבל היתר פרטני של ועדת חריגים.

מי שעוד יושפעו מהידוק הגבלות הסגר הם חיילי צה"ל, כאשר חיילי הבסיסים הסגורים שחוזרים מחופשה יידרשו להגיע עם ציוד אישי לחודש לקראת עוצר יציאות. לא זו בלבד, בבסיסים יידרשו לשמור על שני מטרים בין אחד לשני, עד שישה אנשים בדיון, עד 30 אנשים בחלל סגור ועד 50 אנשים בחלל פתוח - בתנאי שעוטים מסכות.